Kimi Räikkonen Fansite
Kimi Räikkonen Hírek - Kimi Räikkonen Videók - Kimi Räikkonen Képek - Kimi Räikkonen Rajongói oldal


 

 
 

2006 12. 07. Képek Kimi Stuttgardi búcsújáról

Képek ITT !

 

 

2006 12. 05. Kimi keres a legjobban a Forma1 pilótái közül!

Michael Schumacher visszavonulása után felállították a 2007-es szezonban versenyző pilóták keresetének rangsorát, melyet toronymagasan Kimi vezet a maga évi 51 Millió Dolláros keresetével, ami heti szinten nagyságrendileg 1 Millió Dollárt jelent ... nem olyan rossz :)

Bízzunk benne, hogy 2007-ben az autója és Kimi teljesítménye is egyenes arányban lesz majd a pilóták fizetésének rangsorával ... :) GOOO Kimi !

 

 

2006 11. 27. Kimi: Nem érzek különösebb nyomást

Kimi: "Nem érzek különösebb nyomást magamon, még akkor sem, ha egy olyan legendás versenyzőt is kell helyettesítenem a Ferrarinál, mint Michael Schumacher. Természetesen ismerem a csapatot, de egyelőre fogalmam sincs, miként mennek majd a dolgok. Egyelőre még nem kezdtem meg a munkát a Ferrarival.Minden egyes versenyző arról álmodik, hogy előbb vagy utóbb egy ilyen remek csapatban versenyezhessen. Azonban ha nem írtam volna alá a Ferrarihoz, más élcsapatokhoz is szerződhettem volna. Egyelőre csak találgatni lehet, ki lesz a favorit a következő évben. Annyi biztos: a Ferrari roppant erős volt az elmúlt idényben. Majd meglátjuk, miként megy az új autó. Bízom benne, hogy versenyképesek leszünk. Ha lehetséges, akkor már az idei évben tesztelni szeretnék a Ferrarival, éppen ezért fitten tartom magam, hogy ha kell, azonnal be tudjak ugrani."

 

 

2006 11. 11. Räikkönen: Nem félek a munkától!

Kimi Räikkönent ugyan az év végéig még a McLaren-Mercedeshez köti a szerződése, ám 2007-től a Ferrari versenyzője lesz. A finn pilóta nem titkoltan azért választotta a maranellói istállót, mert azt reméli ott végre teljesülnek a világbajnoki címről szőtt álmai. „Régen meghoztam a döntésemet a Ferrari mellett és meggyőződésem, hogy itt végre világbajnok lehetek.” – mondta egy interjúban.

A Mercedes múlt hétvégi Stars and Cars című rendezvényén Norbert Haug motorsport igazgató azt mondta, hogy Räikkönent jövőre csak Fernando Alonso visszapillantó tükrében fogják viszont látni, amikor a spanyol az ezüst nyíllal nyeri majd a versenyeket. Kimi természetesen a fordítottjában bízik: ”Neki ezt kell mondania. De szerintem fordítva lesz: mostantól kezdve csak a visszapillantó tükrömben akarom látni a Mercedest!”

S hogy a McLarennél töltött öt éve alatt miért csak kilenc futamgyőzelmet tudott aratni? „Ennek sok oka van. Sok volt a kiesés. Az autó egyszerűen nem volt elég megbízható.” – válaszolta.

Arra a kérdésre, hogy szerinte Michael Schumacher előle „menekülve” vonult-e vissza, Räikkönen azt mondta: „Remélem, hogy nem, de őszintén szólva még nem kérdeztem meg tőle, hogy mik voltak a visszavonulásának az okai. És tulajdonképpen nem is érdekel.”

A finn egyébként megdönthetőnek tartja Schumacher rekordjait, s szerinte egy napon valaki meg is fogja azokat dönteni – ám azt is hozzátette, hogy ez feltehetőleg nem ő lesz: ”Természetesen meg akarom dönteni őket, de valószínűleg nem fog sikerülni, mivel én nem fogok olyan sokáig versenyezni, hogy hét világbajnoki címet szerezzek. Talán ez a Ferrari-szerződés lesz az utolsó szerződésem.”

A Ferrari bizonyos szakembereitől már most hallani lehetett olyan nyilatkozatokat, amelyekben kétségeiket fejezik ki Kimi munkamorálját illetően, főleg Schumacherrel összehasonlítva. Räikkönen azonban több bizalmat kér: „Várjuk ki a végét! Még egyáltalán nem is ismernek. Talán el kellene hívnom az új kollégáimat a szaunába, hogy megismerkedjünk. Ha a Ferrari azt akarja, akkor a jövőben este 10-ig dolgozni fogok. Nem félek a munkától!”

Schumacher visszavonulása után Jean Todt asszisztense lesz és sokak szerint tapasztalatával segítheti Räikkönent és csapattársát, Felipe Massát. Kimi nem is utasítaná vissza a hétszeres világbajnokot: ”Ostoba lennék, ha ezt nem használnám ki. Nagyon jó lenne, ha Michael segíteni tudna abban, hogy beilleszkedjek a Ferrarinál.”


Azokat a pletykákat azonban, amelyek szerint Schumi tesztelni fog elveti: ”Ezt ostobaságnak tartom. Ennek ellenére jó lenne, ha Michael támogatásával sikerülne megvalósítani a világbajnoki álmaimat.”

Räikkönen nemcsak a versenypályákon, de a vad partikon nyújtott „teljesítményéről” is híres, ám a kritikák ellenére magánéletén a jövőben sem kíván változtatni: „Nem tudom miért kellene változtatnom az életstílusomon. Ha valakinek problémája van ezzel, jöjjön oda hozzám és mondja a szemembe.”

A finn versenyzőtől különböző interjúkban, különböző kérdésekre gyakran lehet azt a választ kapni, hogy „nem érdekel”. Arra a kérdésre, hogy valóban ilyen kevés dolog érdekli-e, a finn így felelt: ”A feleségem, Jennie, a szüleim, a bátyám és a kutyáim, Ajax és Pepe – ők érdekelnek. A család a legfontosabb. Egyszerűen csak nem szeretek állandóan mindenféléről fecsegni.”

S hogy 2007-ben Kimi Räikkönennek fogják-e hívni a Forma-1 világbajnokát? ”Nem érdekel! De komolyra fordítva a szót: természetesen ez a célom. Hogy azonnal sikerül-e, azt nehéz megmondani. A legkeményebb ellenfelem nem Alonso lesz, hanem a csapattársam, Felipe Massa.”

forrás: formula.hu

 

 

2006 11. 07. Kimi dícsérte McLarenes kollégáit.

Kimi, a McLaren-Mercedes Stuttgardi rendezvényén az idei évet summázta.

Kimi: "Csapatként dolgozunk, mert csak így juthatunk előre. Idén ez jól sikerült, jó a kapcsolat a munkatársak között. Ez megkönnyíti a helyzetet. Természetesen mindenkit bosszant, hogy idén nem sikerült futamot nyerni, de minden versenyen megpróbáltuk. Néhányszor elég gyorsak is voltunk hozzá, de akkor mindig történt valami.
Ez csalódás, de tudom, hogy mindenki a legjobbat nyújtotta. Jövőre
egy másik csapathoz megyek, és bízom benne, hogy ott is nyerhetek és harcba szállhatok a bajnoki címért."

 

 

2006 11. 02. Kimi szerint jó lesz a Meki ismét.

Kimi az idei évben a közelében sem volt annak, hogy beleszóljon a világbajnoki cím sorsába, egész szezon alatt egyetlen futamot sem bírt megnyerni, ami leginkább a McLarennek tudható be. Mindössze három pole pozíciót és hat dobogós helyet sikerült elcsípnie, és a bajnokságban csupán az ötödik helyen végzett. Bár nem volt jó idén a McLaren, Kimi szerint még jó lesz ..

Kimi: "Teljesen egyértelmű, hogy nem ilyen eredményre számítottunk, a 2006-os év nem sikerült a csapatnak, az autóversenyben előfordulnak ilyen időszakok. A McLaren nagyon jó csapat és biztos vagyok benne, hogy fognak tudni változtatni a teljesítményükön."

 

 

2006 10. 24. Kimi épp a dolgát végezte ...

A brazil nagydíj előtt, Pelé egy serleget adott át Michael Schumachernek. A ceremónián Kimi nem volt ott, mivel "halaszthatatlan" dolga akadt. A futamon Kimi és Sumi nagyon szoros csatát mutattak be 5 körrel a verseny vége előtt. Martin Brundle korábbi Forma1-es pilóta - jelenleg sportriporter - kérdésére, hogy Kimi miért nem jelent meg a ceremónián, röviden és tömören válaszolt: " Mert épp szarni voltam. . " :)

 

 

2006 10. 24. Kimi és Jenni Milánóba költözik

Szinte 100%, hogy Kimi és Jenni jövő év januárjától Milánóban fog lakni. Kimi készíti elő Ferraris jövőjét, és svájcból átteszi a székhelyét olaszországba. Kimi állítólag már kinézett magának egy neki megfelelő ingatlant Milánó belvárosában, a vásárláshoz szükséges papírmunkákat pedig ügynökeire bízza.

Milánó tökéletes város lesz Kimi számára, amennyiben előtérbe kívánja helyezni éjszakai kicsapongásait, bár ezt a Ferrari bizonyára nem nézné jó szemmel. Valószínűleg Jenni is kíválóan érezné magát Milánóban, mivel a város a divat metropolisza, s mint tudjuk, Kimi felesége, Jenny Dahlman  hivatásos modell, a 2000-es Miss Skandinávia szépségverseny győztese.

 

 

2006 10. 22. Brazil GP Kimi az ötödik

Kimi: "Nagyon nehéz versenyen vagyok túl. Az autó nehezen vezethető volt, a tapadás hiányával küzdöttem.
Az egyenesekben nem voltam elég gyors, így nem igazán tudtam megelőzni a lassabb versenyzőket sem.
A verseny vége felé kicsúsztam, ami lehetővé tette, hogy Michael Schumacher utolérjen, és minden igyekezetem ellenére nem sikerült magam mögött tartanom. Mivel ez az utolsó versenyem a McLaren Mercedes színeiben, szeretnék köszönetet mondani a csapat minden tagjának az elmúlt öt évben nyújtott támogatásért."

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. Massa Ferrari (B) 1h31:53.751
2. Alonso Renault (M) + 18.658
3. Button Honda (M) + 19.394
4. M.Schumacher Ferrari (B) + 24.094
5. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 28.503
6. Fisichella Renault (M) + 30.287
7. Barrichello Honda (M) + 40.294
8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 52.068
9. Kubica BMW-Sauber (M) + 1:07.642
10. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 1 kör
15. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) + 1 kör
16. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 2 kör
17. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 6 kör


Leggyorsabb kör: M.Schumacher, 1:12.162

Kiesettek:

Pilóta Csapat Kör
Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 15
Trulli Toyota (B) 11
R.Schumacher Toyota (B) 10
Webber Williams-Cosworth (B) 1
Rosberg Williams-Cosworth (B) 1
 
 

2006 10. 21. Brazil GP -Időmérő edzés! - Kimi a második kockából indul!!

Kimi: "Ez mindannyiunk számára nagyszerű eredmény. Az utolsó etapig nem állítottuk maximumra a motorunk fordulatszámát, ezért nem tudtuk, pontosan milyenek az esélyeink, de az utolsó mért körömbe tényleg mindent beleadtam. Természetesen a győzelemért fogunk harcolni, ami nehéz lesz, de a hosszú etapokon gyorsak voltunk. Szép lenne, ha a csúcson sikerülne elbúcsúznom a McLaren-Mercedes-től, és minden erőmmel azon leszek, hogy így is történjen."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő     

1. Massa Ferrari (B) 1:10.680
2. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:11.299
3. Trulli Toyota (B) 1:11.328
4. Alonso Renault (M) 1:11.567
5. Barrichello Honda (M) 1:11.619
6. Fisichella Renault (M) 1:11.629
7. R.Schumacher Toyota (B) 1:11.695
8. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:11.882
9. Kubicza BMW-Sauber (M) 1:12.131
10. M.Schumacher Ferrari (B) -
----------------------------------------------------
11. Webber Williams-Cosworth (B) 1:11.650
12. De La Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:11.658
13. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:11.679
14. Button Honda (M) 1:11.742
15. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:12.591
16. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:12.861 ----------------------------------------------------
17. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:12.856
18. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:13.138
19. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:13.249
20. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:13.269
21. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:13.357
22. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) -
 
 

2006 10. 21. Brazil GP -Harmadik szabadedzés!

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Massa Ferrari (B) 1:11.443 17
2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:11.631 + 0.188 15
3. Button Honda (M) 1:12.306 + 0.863 15
4. Kubica BMW-Sauber (M) 1:12.535 + 1.092 20
5. Fisichella Renault (M) 1:12.567 + 1.124 15
6. Barrichello Honda (M) 1:12.697 + 1.254 18
7. Alonso Renault (M) 1:12.721 + 1.278 14
8. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:12.723 + 1.280 12
9. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:12.780 + 1.337 15
10. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:13.037 + 1.594 15
11. Webber Williams-Cosworth (B) 1:13.205 + 1.762 16
12. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:13.380 + 1.937 13
13. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:13.455 + 2.012 18
14. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:13.530 + 2.087 20
15. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:13.564 + 2.121 21
16. R.Schumacher Toyota (B) 1:13.642 + 2.199 20
17. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:13.814 + 2.371 21
18. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 1:13.832 + 2.389 15
19. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:13.944 + 2.501 20
20. Trulli Toyota (B) 1:14.051 + 2.608 19
21. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:14.108 + 2.665 19
22. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:14.875 + 3.432 21
 
 

2006 10. 20. Brazil GP - Második szabadedzés!

Kimi: "Javítottunk a beállításainkon, a gumikat is sikerült kipróbálnunk, holnapig még fejlődnünk kell, de eddig minden rendben."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:12.547 33
2. Davidson Honda (M) 1:12.653 + 0.106 37
3. Vettel BMW-Sauber (M) 1:12.870 + 0.323 33
4. Trulli Toyota (B) 1:13.483 + 0.936 21
5. Button Honda (M) 1:13.485 + 0.938 13
6. M.Schumacher Ferrari (B) 1:13.713 + 1.166 15
7. R.Schumacher Toyota (B) 1:13.765 + 1.218 22
8. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:13.792 + 1.245 20
9. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:13.803 + 1.256 8
10. Alonso Renault (M) 1:13.820 + 1.273 16
11. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:13.926 + 1.379 16
12. Fisichella Renault (M) 1:14.053 + 1.506 17
13. Barrichello Honda (M) 1:14.434 + 1.887 17
14. Ammermuller Red Bull-Ferrari (M) 1:14.436 + 1.889 31
15. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 1:14.468 + 1.921 18
16. Kubica BMW-Sauber (M) 1:14.510 + 1.963 15
17. Massa Ferrari (B) 1:14.561 + 2.014 15
18. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:14.793 + 2.246 13
19. Webber Williams-Cosworth (B) 1:14.839 + 2.292 15
20. Viso Spyker MF1-Toyota (B) 1:14.972 + 2.425 26
21. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:15.023 + 2.476 27
22. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:15.086 + 2.539 21
23. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:15.124 + 2.577 14
24. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:15.214 + 2.667 21
25. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:15.737 + 3.190 22
26. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:15.855 + 3.308 28
27. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:15.868 + 3.321 22
28. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:16.251 + 3.704 8
29. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:18.321 + 5.774 9
 

2006 10. 20. Brazil GP - Kimi az élen az első szabadedzésen!

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:13.764 5
2. Davidson Honda (M) 1:13.902 + 0.138 32
3. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:13.922 + 0.158 25
4. Vettel BMW-Sauber (M) 1:14.204 + 0.440 29
5. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:14.237 + 0.473 5
6. Button Honda (M) 1:14.487 + 0.723 4
7. Trulli Toyota (B) 1:14.888 + 1.124 8
8. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:15.159 + 1.395 25
9. Barrichello Honda (M) 1:15.661 + 1.897 6
10. Ammermuller Red Bull-Ferrari (M) 1:15.711 + 1.947 22
11. R.Schumacher Toyota (B) 1:16.168 + 2.404 6
12. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:16.534 + 2.770 16
13. Viso Spyker MF1-Toyota (B) 1:16.737 + 2.973 32
14. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:17.047 + 3.283 14
15. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:17.311 + 3.547 8
16. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:17.388 + 3.624 14
17. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:17.744 + 3.980 6
18. Heidfeld BMW-Sauber (M) idő nélkül 1
19. Kubica BMW-Sauber (M) idő nélkül 1
20. Albers Spyker MF1-Toyota (B) idő nélkül 1
21. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) idő nélkül 1
22. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1
23. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1
24. Fisichella Renault (M) idő nélkül 1
25. Alonso Renault (M) idő nélkül 1
26. M.Schumacher Ferrari (B)
27. Massa Ferrari (B)
28. Webber Williams-Cosworth (B)
29. Rosberg Williams-Cosworth (B)

 

 

2006 10. 17. Kimi csalódott .. :(

Kimi számára igazi csalódás, hogy a McLaren idén nemhogy a világbajnoki címért, de még egyetlen futamgyőzelemért sem szállhatott harcba. 2005-ben kiérdemelték a mezőny leggyorsabb autója címet, de ezt a lendületet úgy tűnik, nem tudták áthozni a 2006-os évadra. Kimi csalódottan nyilatkozott ...

Kimi: "Egyértelmű, hogy az egész szezon számunkra csalódás. Év elején teljesen bíztam benne, hogy idén megszerezhetem a bajnoki címet, de pár futam után kiderült, hogy ebben a szezonban nem versenyképes a csomagunk. Így már csak arra próbáltam koncentrálni, hogy néhány futamgyőzelmet begyűjtsek.
A Suzukában történtekért a technika volt a felelős, nem történt emberi mulasztás. Nyilvánvaló, hogy bizonyos pályákon, mint például Suzuka, nem vagyunk elég gyorsak. Az, hogy a leggyorsabb tízben nem voltunk bent az időmérőn, csalódás, de a versenyen már kicsit jobban szerepeltünk. Azzal, hogy eljövök a McLarentől, lezárul egy fejezet az életemben, sok barátra tettem szert itt, ők hiányozni fognak. Legszebb pillanataimnak a győzelmeimet tekintem. Először Malajziában, később Monacóban, 2004-ben Spá-ban, aztán 2005-ben is, illetve a tavalyi Japán győzelmem- ezekre emlékszem a legszívesebben. A Ferrarihoz azért írtam alá, mert úgy gondolom, ők tudják biztosítani számomra azt a hátteret, amivel világbajnok lehetek. Remélem 2007-ben ez már össze is jön. Először majd 2007 elején tesztelhetem a Ferrarit, addig még sok idő van, várhatok... "

 

 

2006 10. 16. Kimi a Ferraritól vonulna vissza

Kimi elmondása alapján nem szándékozik még tíz év múlva is versenyezni. Kimi jövő hét kedden tölti 27. szülinapját, év végén átkerül a McLarentől a Ferrarihoz. Elmondta, nem szándéka olyan sokáig versenyezni, mint Scumacher.

Kimi: "Nem hiszem, hogy olyan sokáig fogok versenyezni, mint Schumacher, A Ferrari valószínűleg az utolsó csapatom lesz."

Meglátjuk.

 

 

2006 10. 13. Kimi a csúcson szeretne búcsúzni Brazlíliában

Kimi: "Brazíliában mindíg drámai versenyeim voltak, igen bátor versenyeket lehet itt futni. Az atmoszféra mindíg lenyűgöző, a szurkolók "őrültek", és remélem nagyszerű versenyünk lesz. Több előzési hely is van a pályán, de a fő előzési pont a célegyenes végén található kanyar, ahova szélárnyékban érkezhetünk és aztán a balos kanyarba beszúrva tudunk előzni. Nagyon jó tapadásra van itt szükség ahhoz hogy gyorsak legyünk.
A pálya hátsó részén szűk kanyarok vannak, és érdekessége a pályának, hogy az óramutató járásával ellentétesen versenyzünk. Ez lesz az utolsó versenyem a McLaren-Mercedes-szel, természetesen szomorú vagyok a búcsú miatt, hiszen nagyszerű időket éltünk meg együtt, fantasztikus volna egy győzelemmel ünnepelni a búcsút.

Ez nagyon keménynek tűnik, de keményen fogunk dolgozni rajta, hogy sikerüljön, és meglátjuk hol végzünk majd.

 

 

2006 10. 07. Japán GP - Futam

Kimi: "A rajtpozíciónkhoz képest még elégedettek is lehetünk az ötödik hellyel, de igazából jobban szerettünk volna végezni. Az autó sokkal jobb volt, mint tegnap, különösen a hosszú etapok alatt, de a versenyünk már a szombati időmérő edzésen elúszott, mikor nem tudtuk kihozni autóinkból a maximumot."

 

 

2006 10. 07. Japán GP - Futam

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. Alonso Renault (M) 1h23:53.413
2. Massa Ferrari (B) + 16.151
3. Fisichella Renault (M) + 23.953
4. Button Honda (M) + 34.101
5. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 43.596
6. Trulli Toyota (B) + 46.717
7. R.Schumacher Toyota (B) + 48.869
8. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1:16.095
9. Kubica BMW-Sauber (M) + 1:16.932
10. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1 kör
11. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 1 kör
12. Barrichello Honda (M) + 1 kör
13. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
14. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
15. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
16. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) + 2 kör
17. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
18. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 5 kör

Leggyorsabb kör: Alonso, 1:32.676

Kiesettek:

Pilóta Csapat Kör
Webber Williams-Cosworth (B) 40
M.Schumacher Ferrari (B) 37
Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 36
Albers Spyker MF1-Toyota (B) 22

 

2006 10. 06. Kimi: Nem hiszem, hogy győzünk..

Kimi: "Minden versenyen a győzelemre hajtunk, de sajnos idén eddig nem sikerült. Most majd meglátjuk, mire leszünk képesek Szuzukában, bár nem ringatom magam álomvilágba, mert reálisan nézve a dolgokat nem hiszem, hogy megszerezhetjük itt a győzelmet. A tavalyi kocsink lényegesen jobb volt, mint a mostani, de annak ellenére, hogy tavaly megnyertük ezt a versenyt, idén nem lesz sok esélyünk. Sőt, elég nehéz helyzetben leszünk, de mindent megteszünk a győzelemért. Megmondom őszintén, nem igazán szeretem a japán pályát"

 

2006 10. 06. Japán GP - Második szabadedzés

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Fisichella Renault (M) 1:34.337 8
2. Massa Ferrari (B) 1:34.408 + 0.071 10
3. M.Schumacher Ferrari (B) 1:34.565 + 0.228 10
4. Alonso Renault (M) 1:34.863 + 0.526 5
5. Davidson Honda (M) 1:34.906 + 0.569 23
6. Vettel BMW-Sauber (M) 1:34.912 + 0.575 30
7. Button Honda (M) 1:35.002 + 0.665 6
8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:35.064 + 0.727 6
9. Trulli Toyota (B) 1:35.343 + 1.006 12
10. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:35.367 + 1.030 5
11. R.Schumacher Toyota (B) 1:35.375 + 1.038 12
12. Ammermuller Red Bull-Ferrari (M) 1:35.433 + 1.096 25
13. Barrichello Honda (M) 1:35.528 + 1.191 10
14. Webber Williams-Cosworth (B) 1:35.866 + 1.529 5
15. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:36.176 + 1.839 10
16. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:36.180 + 1.843 4
17. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:36.234 + 1.897 25
18. Kubica BMW-Sauber (M) 1:36.299 + 1.962 5
19. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:37.354 + 3.017 20
20. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.441 + 3.104 15
21. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.501 + 3.164 16
22. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:37.596 + 3.259 6
23. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 1:37.702 + 3.365 9
24. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.741 + 3.404 26
25. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:37.788 + 3.451 9
26. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:38.533 + 4.196 18
27. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:38.779 + 4.442 5
28. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:38.955 + 4.618 14
29. Sutil Spyker MF1-Toyota (B) 1:43.914 + 9.577 14

2006 10. 06. Japán GP - Első szabadedzés

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Davidson Honda (M) 1:45.349 18
2. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:46.138 + 0.789 21
3. Vettel BMW-Sauber (M) 1:46.585 + 1.236 20
4. Ammermuller Red Bull-Ferrari (M) 1:47.162 + 1.813 21
5. Sutil Spyker MF1-Toyota (B) 1:47.773 + 2.424 21
6. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:47.814 + 2.465 7
7. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:47.838 + 2.489 6
8. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:47.918 + 2.569 13
9. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:47.919 + 2.570 19
10. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:48.042 + 2.693 11
11. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:50.479 + 5.130 9
12. Webber Williams-Cosworth (B) idő nélkül 1
13. Rosberg Williams-Cosworth (B) idő nélkül 1
14. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) idő nélkül 1
15. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) idő nélkül 2
16. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1
17. Kubica BMW-Sauber (M) idő nélkül 1
18. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1
19. Alonso Renault (M) idő nélkül 1
20. Heidfeld BMW-Sauber (M) idő nélkül 1
21. Fisichella Renault (M) idő nélkül 1
22. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) idő nélkül 4
23. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) idő nélkül 1
24. Barrichello Honda (M) idő nélkül 1
25. Trulli Toyota (B) idő nélkül 1
26. R.Schumacher Toyota (B) idő nélkül 1
27. Button Honda (M) idő nélkül 1
28. M.Schumacher Ferrari (B) idő nélkül
29. Massa Ferrari (B) idő nélkül

 

2006 10. 01. Kína GP - Kimi ismét kiesett ... :(

Kimi: "Ezért kár volt, mert úgy nézett ki, ma futamgyőzelmet arathatunk. Nem tudom, pontosan mi történt, de a gázpedál hirtelen nem reagált semmire, a motor biztonsági üzemmódba kapcsolt, és üresbe tette a váltót. A rajtom jól sikerült, a külső íven fordultam be az első kanyarba, és javítottam egy pozíciót. Szűk volt a hely, ezért egyenlőre nem sikerült Fisichellát megelőznöm. Később viszont sikerült megelőznöm, és az első boxkiállásom előtt közeledtem Alonsóhoz is. Csalódott vagyok, de legalább bebizonyítottuk, hogy gyorsak vagyunk, ezért már alig várom a japán versenyt."

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h37:32.747
2. Alonso Renault (M) + 3.121
3. Fisichella Renault (M) + 44.197
4. Button Honda (M) + 1:12.056
5. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 1:17.177
6. Barrichello Honda (M) + 1:19.131
7. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1:31.979
8. Webber Williams-Cosworth (B) + 1:43.588
9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1:43.790
10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1 kör
12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. Kubica BMW-Sauber (M) + 1 kör
14. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör
15. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
16. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 3 kör
17. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 4 kör

Leggyorsabb kör: Alonso, 1:37.586

Kiesettek:

Pilóta Csapat Kör
R.Schumacher Toyota (B) 50
Massa Ferrari (B) 47
Trulli Toyota (B) 39
Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 38
Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 19

 

2006 09. 30. Kína GP - Időmérő edzés

Kimi: "Szinte minden a véletlenen múlott a mai időmérő edzésen, hiszen rettenetesen csúszós volt a pálya, így bármikor bekövetkezhetett volna a baj. Mindent megtettünk, amit csak lehetett, és az ötödik hely nem is olyan rossz, figyelembe véve azt, hogy az utolsó gyorskörömön a célegyenesre ráfordító kanyarban feltartottak, ami pár tizedmásodpercembe került. Kíváncsian várom, milyen lesz az időjárás a versenyen. Az utolsó etapban leszakadt az egyik visszapillantóm, de ezt észre sem vettem, és ez a teljesítményemet sem befolyásolta. Kíváncsian várom, mi fog történi a versenyen."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő              

1. Alonso Renault (M) 1:44.360
2. Fisichella Renault (M) 1:44.992
3. Barrichello Honda (M) 1:45.503
4. Button Honda (M) 1:45.503
5. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:45.754
6. M.Schumacher Ferrari (B) 1:45.775
7. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:45.877
8. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:46.053
9. Kubica BMW-Sauber (M) 1:46.632
10. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:48.021
----------------------------------------------------
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:45.851
12. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:45.968
13. Massa Ferrari (B) 1:45.970
14. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:46.172
15. Webber Williams-Cosworth (B) 1:46.413
16. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:47.419
----------------------------------------------------
17. R.Schumacher Toyota (B) 1:48.894
18. Trulli Toyota (B) 1:49.098
19. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:49.542
20. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 1:49.903
21. Szato Super Aguri-Honda (B) 1:50.326
22. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:55.560

2006 09. 29. Kína GP - Második szabadedzés

Kimi és a McLaren gyengélkedik ... :(

Kimi: "Visszafogott a teljesítményünk eddig Kínában, ez tény. Az eső miatt kicsit átalakult az előre tervezett edzésprogramunk, néhány kört még teljesítenünk kellett volna. Ennek ellenére sikerült annyi adatot összegyűjtenünk, hogy felkészülten várhassuk a holnapi napot. A reggeli edzésen meg is pördültem, mivel még csúszós volt az aszfalt."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:35.539 26
2. Vettel BMW-Sauber (M) 1:35.579 + 0.040 23
3. Davidson Honda (M) 1:35.714 + 0.175 30
4. Massa Ferrari (B) 1:36.599 + 1.060 8
5. M.Schumacher Ferrari (B) 1:36.641 + 1.102 12
6. Alonso Renault (M) 1:36.739 + 1.200 10
7. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:37.278 + 1.739 26
8. Ammermüller Red Bull-Ferrari (M) 1:37.678 + 2.139 26
9. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 1:37.698 + 2.159 13
10. Fisichella Renault (M) 1:37.718 + 2.179 12
11. Button Honda (M) 1:37.861 + 2.322 10
12. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:38.022 + 2.483 9
13. Webber Williams-Cosworth (B) 1:38.045 + 2.506 6
14. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:38.062 + 2.523 11
15. Premat Spyker MF1-Toyota (B) 1:38.098 + 2.559 26
16. Barrichello Honda (M) 1:38.276 + 2.737 16
17. R.Schumacher Toyota (B) 1:38.888 + 3.349 14
18. Trulli Toyota (B) 1:38.959 + 3.420 11
19. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:39.080 + 3.541 18
20. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:39.118 + 3.579 28
21. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:39.179 + 3.640 4
22. Kubica BMW-Sauber (M) 1:39.217 + 3.678 5
23. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:39.522 + 3.983 15
24. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:39.570 + 4.031 20
25. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:39.636 + 4.097 22
26. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:40.155 + 4.616 15
27. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:40.214 + 4.675 15
28. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:40.319 + 4.780 14
29. Szato Super Aguri-Honda (B) 1:41.315 + 5.776 9

 

2006 09. 29. Kína GP - Első szabadedzés

Lesz ez még jobb is, Gooo Kimi!!

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:35.574 21
2. Davidson Honda (M) 1:35.591 + 0.017 26
3. Button Honda (M) 1:37.291 + 1.717 4
4. M.Schumacher Ferrari (B) 1:37.712 + 2.138 4
5. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:37.734 + 2.160 21
6. Premat Spyker MF1-Toyota (B) 1:37.787 + 2.213 24
7. Vettel BMW-Sauber (M) 1:37.913 + 2.339 24
8. Kubica BMW-Sauber (M) 1:38.062 + 2.488 6
9. Ammermuller Red Bull-Ferrari (M) 1:38.460 + 2.886 18
10. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:38.464 + 2.890 19
11. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:39.000 + 3.426 6
12. Barrichello Honda (M) 1:39.217 + 3.643 4
13. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:39.428 + 3.854 7
14. Albers Spyker MF1-Toyota (B) 1:39.494 + 3.920 6
15. Szato Super Aguri-Honda (B) 1:39.887 + 4.313 8
16. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 1:39.947 + 4.373 7
17. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:41.415 + 5.841 10
18. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:45.890 + 10.316 4
19. Heidfeld BMW-Sauber (M) idő nélkül 1
20. Trulli Toyota (B) idő nélkül 2
21. R.Schumacher Toyota (B) idő nélkül 2
22. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 1
23. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) idő nélkül 2
24. Alonso Renault (M) idő nélkül
25. Fisichella Renault (M) idő nélkül
26. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) idő nélkül
27. Massa Ferrari (B) idő nélkül
28. Webber Williams-Cosworth (B) idő nélkül
29. Rosberg Williams-Cosworth (B) idő nélkül

 

2006 09. 28. Kína GP - Sajtókonferencia

Kimi, az utcán vezetted az autót, mint korábban már máshol is.

Kimi: "Igen, Dubaiban. Minden OK volt, de ez főleg a helyi embereknek és a médiának szólt."

Úgy érkeztél ide, mint az egyik legsikeresebb pilóta ezen a pályán, második és harmadik helyezéssel korábbról, miben reménykedsz most ?

Kimi: "Remélhetőleg egy kicsit jobban tudom csinálni most, de azt gondolom most egész jók leszünk, kihozzuk magunkból a legjobbat és majd meglátjuk hol végzünk."

Úgy gondolod itt több esélyetek van mint Monzában?

Kimi: "Nem tudom, azt hiszem van valami újdonság az autónkon, de nem voltam a teszten, nem láttam a csapatot, csak most érkeztem, holnap okosabb leszek."

Mik a gondolataid a jövő évi csapatoddal kapcsolatban? A lehetséges menedzsment váltásról?

Kimi: "Fogalmam nincs mi lesz jövőre, be akarom fejezni ezt a szezont és a legjobbat akarom nyújtani a Mercedes számára, és aztán majd meglátjuk mi lesz jövőre."

Mikor lesz a zsebedben a Ferrari szerződés?

Kimi: "Nincs dátum, de minden bizonnyal valamikor ez év vége és a következő szezon kezdete között."

Milyen tanácsokat fogadnál Michaeltől, mint leendő Ferrari pilóta?

Kimi: "Mint mondtam, rengeteg mindentől függ, hogy mikor tudunk egyáltalán beszélni, most befejezzük a szezont, aztán majd meglátjuk."

Értem, hogy a mostani csapatra koncentrálsz, de megkérdezhetem a véleményed leendő csapattársadról, Felipe Massáról?

Kimi: "'Azt hiszem frankó srác, egy kicsit ismerem is, nem látok rá semmi indokot miért ne tudnánk jól együtt dolgozni. Számára egy kicsit könnyebb lesz, hiszen sokat tesztelt és versenyzett már a Ferrarival, de egy egész tél áll előttem, hogy megismerjem az embereket és hozzászokjak mindenhez, így nincs különösebb okom azt gondolni hogy Ő valamiféle előnyben lenne."

 

2006 09. 27. Kimi célja a VB cím a Ferrarival

Kimi már nagyon várja a 2007-es évadot, amikor is elkezdheti a munkát a Ferrarival. Kimi optimista és nem titkolt szándéka, hogy világbajnok legyen a csapattal.

Kimi: "Ha nem lennék elégedett, vagy valamilyen problémáim lennének a szerződéssel, akkor nem írtam volna alá. A McLaren-Mercedessel öt évig dolgoztunk együtt, kétszer is a világbajnoki cím közelében voltunk, de sajnos nem sikerült, úgy éreztem eljött a váltás pillanata és a Ferrarinál úgy érzem megtalálom a számításomat. Úgy éreztem, hogy a McLarennel is sikerülhet a bajnoki cím, de nem jött össze. Ez olyan dolog amit nem lehet megjósolni. Már jövőre mindent el fogunk követni a bajnoki cím érdekében, de nagyon sok dolognak kell összeállnia. Ettől függetlenül teljes mértékben bízom benne, hogy versenyképes autót kapok a csapattól. Eleinte mindig nehéz, ha valaki új csapathoz szerződik, mekrt hozzá kell szokni az új rendszerhez. Annak idején, amikor a McLarenhez kerültem, nem voltam olyan tapasztalt mint most, de akkor is egy klasszis, Mika Häkkinen helyét kellett átvennem. Szerintem most se lesz ezzel semmi baj."

 

2006 09. 26. Kimi nyerni akar Kínában!

Kimi: "Élvezem a vezetést a shaghaj-i pályán, elég széles a pálya így jó lehetőségek vannak az előzésre. A lassú kanyarokban jó mechanikai tapadásra van szükség, ez nagyon fontos főleg a 13.-as kanyarban, ahonnan kigyorsítunk a hosszú egyenesre, ami több mint egy kilométer hosszú, így jó sebességet kell elérni már a kanyar kijáratánál. A 14-es kanyar talán a legjobb előzési pont a pályán. Ide szélárnyékban érkezhetünk, kb 330 km/h-s sebességgel, majd jó féktávot kell venni, ahol előzhetünk, lelassulva 85 km/h-ra. A négyes kanyar is nagyon fontos, itt nagyon precíznek kell lenni, ahogy haladunk az ötös kanyar felé, ami nagyon hosszú és ott gyorsnak kell lennünk. Kínában eddig a második és harmadik helyeken végeztem, most megcélozom a dobogó harmadik fokát is, és nyerni szeretnék a McLaren Mercedessel."

 

2006 09. 19. Niki Lauda: Kimi gyors, de másra nem képes

Niki Lauda, háromszoros világbajnok óvatosságra inti Kimit, mivel szerinte azok a túlkapásai amik megtörténtek a McLarennél, a Ferrarinál szóba sem jöhet, mivel az olasz média ezt nem fogja jó szemmel nézni, és szerinte ha a Ferrarinak egy kicsit is gyengébb lesz a szereplése, mindenképpen Kimit veszik majd elő.

Lauda: "A Ferrari csapatnak meg kell újulnia, Kimi csazlakozásával a Ferrari vagy meg tud teljesen újulni, vagy bekövetkezik a káosz. Kiminek nagy szerepe lesz abban, hogy ne hulljon szét a csapat. Ez ugyanis bekövetkezhet, mivel hiába gyors Kimi, másra nem képes, a csapatnak egy tökéletes autót kell alátennie. A McLarennél ez a dolog működött de a Ferrari érzelmesebb csapat, az olaszoknak az emberi tényezőre is szükségük van és nem hiszem hogy Kimi ezt be tudja tölteni.

Lauda szerint Kimi magánélete már többször is a bulvárlapok címlapjára került, és úgy gondolja a Ferrarinál ezt nem engedheti meg magának.

"Schumacher távol tudta magát tartani a sajtótól tizenegy éven keresztül, ami a magánéletét illeti, Kiminek is ezt kéne tennie. A Ferrari szurkolók rendkívüli módon támogatják a csapatot, de ha Kimi kilengései miatt nem nyernek, az tízszer negatívabb hatást fog kiváltani mint bárhol máshol. Az olaszok nem tűrik le hogy ők legyenek a hibásak valamiért, és Kimi ezzel nagyot kockáztat ha például egy sörrel többet iszik a kelleténél, őt fogják hibáztatni, még akkor is ha teljesen ártatlan.... ne is próbáljuk meggyőzni az olasz szurkolókat..."

 

2006 09. 18. Kimi dumcsizna Schumacherrel

Kimi úgy gondolja, mielőtt elfoglalja Schumacher helyét a Ferrari volánjánál, szeretne vele mélyebben elbeszélgetni.

Kimi: "Az eddigi körülmények miatt nehéz dolog lett volna vele kommunikálni, de így hogy már mindenki tudja hogy visszavonul, így el tudunk majd beszélgetni dolgokról. A McLaren csapattal 2002 óta dolgozom, rengeteg szép időt töltöttünk együtt, de most újra vágyom. Sokan fognak hiányozni. A Ferrari mindig az élcsapatok közé tartozott és csodálatos a történelmük. HOgy 2007-ben mire leszünk képesek, majd kiderül, mindenekelőtt még az idei szezonra koncentrálok, szeretnék jó eredményeket hozni még a csapatnak. Talán nyerünk is.

Alonsó büntetéséről a következőképpen nyilatkozott:

Kimi: "Ilyen helyzetekben mindig nagy viták vannak, mindenki úgy gondolja, hogy bizonyos csapatokkal kivételeznek, szerintem normális dolog ha ilyen szoros a csata. Ha kialakul ilyen szituáció valamelyik versenyen, az mindig botrányt kavar. Kíváncsi vagyok mi lesz az utolsó versenyeken, érdekes lesz, magam részéről a Ferrarit fogom támogatni, mivel jövőre ott versenyzem, az egész Forma1 számára pedig jó dolog hogy ilyen szoros a küzdelem mert ez növeli a sport népszerűségét."

 

2006 09. 17. Toni Vilander: Kimi sikeres lesz a Ferrarival

Toni: "A Ferrari mindenképpen nagyon más lesz Kimivel mint Schumacherrel volt. Nem szabad elfelejteni, hogy amikor Michael a Ferrarihoz ment, olyan emberek mentek vel a csapthgoz akikkel korábban a Benettonnál már együtt dolgozott. Ezzel szemben Kimi nem ismer senkit. Kimi kevésbé perfekcionista mint Michael, a gyárat sem fogja olyan gyakran látogatni. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy ez is elég lesz ahhoz, hogy Kimi világbajnok legyen a Ferrarival."

 

2006 09. 12. Button: a Ferrari nem fog gyengülni

Jenson Button egy nyilatkozatában kijelentette, hogy szerinte a Ferrari nem fog gyengülni attól, hogy Michael elmegy: "Michael elmegy, valaki átveszi a helyét és ugyanilyen erősek lesznek, nagy küzdelmet várok 2007-től is"

Button véleményén osztozik a távozni készülő Schumacher is: "A Ferrari eddig is létezett és nem lesz másképp ezután sem, azt gondolom Kimi leigazolásával nagyon jó döntést hoztak, Kimi személye garantálja hogy a sikerek folytatódni fognak."

 

2006 09. 12. Kimi mellett a Ferrarisok

Schumacher gyakorlatilag még vissza sem vonult, a Ferrarinál már most szuperlatívuszokban beszélnek Kimiről, mint a Ferrari következő világbajnokáról!

Scumacher kijelentette, biztos benne, hogy a Ferrari Kimivel ugyanolyan sikeres lesz, mint a milyen vele volt.
Luca di Montezemolo úgy nyilatkozott: Kimi és a Ferrari fogja uralni az elkövetkező időszak Forma1-es futamait.
Jean Todt, aki a vasárnapi futamon megkönnyezte Schumachert, a mai nap Kimiről áradozott.

Jean Todt: "Kimi mindig is a kedvenc versenyzőim egyike volt, rendkívül tehetséges. Amikor jó autó van alatta, verhetetlen, biztos vagyok benne hogy a Ferrarinál a megfelelő autót fogja kapni. Semmi kétségem azt illetően, hogy jövőre uralni fogjuk a Forma1-et, bajnoki címeink számát pedig már idén gyarapítani fogjuk.
Michael után Kimi lesz a következő világbajnok! "

 

2006 09. 10. A McLaren köszönetet mondott Kiminek!

Áll a McLaren csapat közleméynében:

Kimi Räikkonen és a McLaren Mercedes sikeres öt évet zárt maga mögött, elérve 9 futamgyőzelmet, tíz pole-pozíciót, és 321 világbajnoki pontot. a Formula1-ben csupán két pilóta élvezett hosszabb kapcsolatot a saját csapatukkal mint Kimi és a McLaren.

Kimi: "Annak ellenére, hogy úgy döntöttem, elhagyom a McLaren-Mercedest, szeretném leszögezni, igazán élveztem a csapattal való munkát. A legmélyebb tisztelettel tartozom mindenkinek, és mindent meg fogok tenni a még következő futamokon is."

Ron Dennis: "Élveztem a Kimivel való munkát az elmúlt öt évben, és csapatként sok sikert értünk el. Ő egy nagyon különleges pilóta, és a csapatnál mindenki a legjobbakat kívánja neki a jövőbeni karrierjéhez. Előretekintve bizakodóak vagyunk, mivel úgy néz ki erős és izgalmas csapatunk lesz 2007-ben."

Norbert Haug: "Öt évig dolgoztunk Kimivel, és ez idő alatt igazán kíváló pilótává nőtte ki magát. A DaimlerChrysler és a McLaren-Mercedes nevében is szeretnék köszönetet mondani Kiminek mindazért amit a csapatunkért tett és kívánok neki minden jót a jövőre vonatkozóan. Biztos vagyok benne, hogy egymás iránti tiszteletünk és barátságunk megmarad."

 

2006 09. 10. Kimi jövőre a Ferrarinál!!!

A Ferrari a verseny utáni közleményében kijelentette, hogy a jövő évben Kimi Räikkonen - Felipe Massa párossal állnak rajthoz!! Felipe Massa a 2008-as év végéig kötött szerződést, míg Kimi Räikkonen a 2009-es év végéig.

 

2006 09. 10. Olasz GP - Kimi a második!

Fantasztikus versenyben Kimi a második helyet szerezte meg Michael Schumacher mögött. Kimi futotta meg a verseny leggyorsabb körét is.

Kimi: "Örülök a második helyemnek itt Monzában. Mindenképpen egy jó hétvégét zártunk és a csapat is jól dolgozott. Lenyűgözött minket a startoló rendszerünk, ami nagyon sokat segített nekem a rajtnál. Ellenőrzésem alatt tartottam a versenyt, egészen az első boxkiállásig, de Michael kint tudott még maradni a pályán, ami gyakorlatilag eldöntötte a verseny kimenetelét."

Poz  Pilóta        Csapat                      Idő

1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h14:51.975
2. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) + 8.046
3. Kubica BMW-Sauber (M) + 26.414
4. Fisichella Renault (M) + 32.045
5. Button Honda (M) + 32.685
6. Barrichello Honda (M) + 42.409
7. Trulli Toyota (B) + 44.662
8. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 45.309
9. Massa Ferrari (B) + 45.955
10. Webber Williams-Cosworth (B) + 1:12.602
11. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
12. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
15. R.Schumacher Toyota (B) + 1 kör
16. Sato Super Aguri-Honda (B) + 2 kör
17. Albers MF1-Toyota (B) + 2 kör Leggyorsabb kör: Kimi: 1.22.559

2006 09. 09. Olasz GP -időmérő edzés - Kimi az élen!!

Kimi: "Nagyon szoros volt, a kocsi jól működött egész hétvégén, nem volt tiszta köröm, az Ascari sikánban volt egy kis problémám, de elég gyors voltam így is a pole-hoz. Úgy érzem, jó versenyautónk van most. Azt hiszem hogy a gumikon sok múlik, és hogy melyik bírja végig a versenyt. Nagyon rosszul mentek a tesztjeink, és nem is igazán teszteltünk, mert voltak bizonyos nehézségeink, az pálya újra-aszfaltozása jót tett, a kocsink sokkal jobban működik, eddig jól telt a hétvége számunkra. "

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő     

 1.  Räikkonen     McLaren-Mercedes    (M)  1:21.484
 2.  M.Schumacher  Ferrari             (B)  1:21.486  
 3.  Heidfeld      BMW-Sauber          (M)  1:21.653
 4.  Massa         Ferrari             (B)  1:21.704 
 5.  Alonso        Renault             (M)  1:21.829
 6.  Button        Honda               (M)  1:22.011
 7.  Kubica        BMW-Sauber          (M)  1:22.258
 8.  de la Rosa    McLaren-Mercedes    (M)  1:22.280
 9.  Barrichello   Honda               (M)  1:22.787
10.  Fisichella    Renault             (M)  1:23.175
11.  Trulli        Toyota              (B)  1:21.924
12.  Rosberg       Williams-Cosworth   (B)  1:22.203
13.  R.Schumacher  Toyota              (B)  1:22.280
14.  Coulthard     Red Bull-Ferrari    (M)  1:22.589
15.  Speed         Toro Rosso-Cosworth (M)  1:23.165
16.  Klien         Red Bull-Ferrari    (M)  1:22.898
17.  Liuzzi        Toro Rosso-Cosworth (M)  1:23.043
18. Albers MF1-Toyota (B) 1:23.116
19. Webber Williams-Cosworth (B) 1:23.341
20. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:23.920 21. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:24.289
22. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:26.001

 

 

2006 09. 08. Olasz GP - második szabadedzés

Kimi: "Ez a hétvége jól kezdődött. Leellenőriztük a versenybeállításainkat, kiértékeltük a Michelin gumikat, és határozott elképzelésünk van arról, hogy milyen irányba akarunk haladni. Szeretem ezt a pályát, és holnap majd tiszta képet kapunk a lehetőségeinkről is."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Vettel BMW-Sauber (M) 1:22.631 29
2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:23.138 + 0.507 11
3. Massa Ferrari (B) 1:23.182 + 0.551 12
4. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:23.414 + 0.783 26
5. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) 1:23.970 + 1.339 12
6. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:24.034 + 1.403 11
7. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:24.330 + 1.699 9
8. Alonso Renault (M) 1:24.577 + 1.946 15
9. Kubica BMW-Sauber (M) 1:24.813 + 2.182 5
10. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:24.943 + 2.312 24
11. Albers MF1-Toyota (B) 1:24.985 + 2.354 11
12. Trulli Toyota (B) 1:25.027 + 2.396 12
13. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:25.040 + 2.409 9
14. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:25.108 + 2.477 11
15. Fisichella Renault (M) 1:25.160 + 2.529 14
16. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:25.277 + 2.646 12
17. R.Schumacher Toyota (B) 1:25.316 + 2.685 22
18. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:25.318 + 2.687 11
19. Davidson Honda (M) 1:25.356 + 2.725 8
20. Webber Williams-Cosworth (B) 1:25.500 + 2.869 11
21. Mondini MF1-Toyota (B) 1:25.586 + 2.955 29
22. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:25.707 + 3.076 19
23. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:25.755 + 3.124 21
24. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:25.878 + 3.247 32
25. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:26.058 + 3.427 31
26. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:26.118 + 3.487 21
27. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:26.705 + 4.075 14
28. Barrichello Honda (M)
29. Button Honda (M)
 

 

2006 09. 08. Olasz GP - első szabadedzés

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. S.Vettel BMW-Sauber (M) 1:23.263 22
2. R.Kubicza BMW-Sauber (M) 1:23.745 + 0.482 5
3. A.Wurz Williams Cosworth (B) 1:23.868 + 0.605 19
4. K.Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:24.037 + 0.744 5
5. N.Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:24.196 + 0.933 24
6. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:25.413 + 2.150 7
7. R.Doornbos Red-Bull Ferrari (M) 1:25.578 + 2.315 19
8. Albers MF1-Toyota (B) 1:25.766 + 2.503 7
9. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:26.708 + 3.445 20
10. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:27.310 + 4.047 20
11. F.Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:27.597 + 4.334 7
12. G.Mondini MF1-Toyota (B) 1:28.444 + 5.181 7 A többi versenyző nem futott mért kört.

 

2006 09. 08. Kimi valóban a Ferrarinál?

Kimi menedzsmentjének képviselői Maranellóban jártak, a Ferrari főhadiszállásán. Minden bizonnyal azzal a szándékkal, hogy véglegesítsék Kimi szerződését a 2007-es és a további szezonokra. A szerződést várhatóan az olasz futamot követően, vasárnap délután jelentik be.

 

2006 09. 05. Kimi indul az Olasz futamon!!

Kiminek nagyon rosszul alakult a Török nagydíj, rögtön a verseny elején balesetbe keveredett, majd egy körrel később az autó hibájából kifolyólag belement a gumifalba. Az ütközéskor megfájdult a háta, és az eheti monzai teszteket is ki kellett hagynia emiatt, sőt úgy tünt, hogy nem is indul az olasz futamon. Azonban ma bejelentették, hogy Kimi biztosan rajthoz áll vasárnap.

Kimi: "Monza egy nagyon jó pálya, gyors kanyarokkal, mint például a Parabolica, ahol elég gyorsan kell teljesíteni, hogy aztán a célegyenesre ráfordulva megfelelő sebességet érjünk el, ami alapvető egy jó köridőhöz. A pálya felülete egy kicsit egyenetlen, ami igénybe veszi az autókat. A kerékvetőket itt gyakran használjuk ezért az autót puha lengéscsillapítókkal állítjuk be. A török futam után fájt a hátam és emiatt nem is tudtam tesztelni a múlt héten, ehelyett sokat pihentem. Most újra jól érzem magam és készen állok a hétvégi futamra."

 

2006 09. 01. Elképzelhető, hogy Kimi kihagyja az Olasz futamot

Kimi az elmúlt heti Török nagydíjon, versenyének második körében az autó hibájából kifolyólag a falhoz csapta autóját. Az ütközésben megsérült a háta, bár Kimi azt nyilatkozta nincs ok különösebb aggodalomra, mégis úgy néz ki hogy nem javul az állapota. Amennyiben ez továbbra is így marad, elképzelhető, hogy orvosai tanácsára ki kell hagynia az olasz nagydíjat. A monzai pálya az egyik leggyorsabb verseny helyszín, így meglehetősen igénybe veszi a pilótákat. Amennyiben Kimi nem indul, úgy helyette a csapat tesztpilótája, Gary Paffet indul majd, bár Juan Pablo Montoya neve is felmerült.