Kimi Räikkonen Fansite
Kimi Räikkonen Hírek - Kimi Räikkonen Videók - Kimi Räikkonen Képek - Kimi Räikkonen Rajongói oldal


 

 

Kimi-hírek Archívum - 2006 június

   

2006 06. 30. USA GP - Pénteki szabadedzés

Kimi: "Jól indult a hétvége és befejeztük a tervezett programunkat. Mint mindig péntekenként, nem mentünk sok kört, hogy vigyázzunk a motorokra és a gumikra, de az edzés erről szól. Az éjszaka során átnézzük az adatokat, és holnap reggel folytatjuk a munkát. Úgy tűnik a rajongók erejük teljében vannak, ami nagyon jó dolog itt Indianapolisban."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Davidson Honda (M) 1:12.013 38
2. Kubica BMW-Sauber (M) 1:12.809 + 0.796 39
3. Fisichella Renault (M) 1:12.933 + 0.920 14
4. Massa Ferrari (B) 1:13.264 + 1.251 26
5. Mondini MF1-Toyota (B) 1:13.327 + 1.314 33
6. M.Schumacher Ferrari (B) 1:13.346 + 1.333 18
7. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:13.387 + 1.374 21
8. Button Honda (M) 1:13.397 + 1.384 16
9. Alonso Renault (M) 1:13.474 + 1.461 14
10. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:13.554 + 1.541 9
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:13.688 + 1.675 26
12. Webber Williams-Cosworth (B) 1:13.691 + 1.678 15
13. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:13.725 + 1.712 14
14. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:13.735 + 1.722 24
15. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:13.825 + 1.812 10

 

2006 06. 28. Kimi győzni megy Indianapolisba

Kimi: "Már Montrealban is látható volt, hogy sikerült előrelépéseket tennünk, és Indianapolisban szeretnék harcba szállni a győzelemért is. Az USA Nagydíj is azon versenyek közé tartozik, ahol egy versenyző legalább egyszer győzni szeretne. A rajongók ereiben itt benzin csörgedezik, tehát egy jó versenyt szeretnénk mutatni nekik. Hasonló beállításokkal megyünk, mint Montrealban, vannak egyenesek, ahol elérjük a 330 kilométeres óránkénti sebességet is. A lassú kanyarokban pedig kettes sebességfokozatba kell visszakapcsolni. A pálya alkalmas az előzésre, a célegyenes előtti döntött szekció hatalmas szerepet kap, mert ha itt valaki tartani tudja a lendületét, akkor a hosszú célegyenes végén lévő jobbosban könnyedén kifékezheti ellenfelét, így szépen zárkózhat fel az előtte lévőkre."

 

2006 06. 25. Kanadai GP

Kimi: "Ez nem volt könnyű verseny. Kezdetben keményen küzdöttem Fernandóval a vezetésért, és volt egy lehetőségem, amikor szélesen vette a hajtűkanyart, de végül nem jött össze. Mindkét boxkiállásnál volt valami gondunk a kuplunggal, ami miatt búcsút kellett mondanunk a győzelmi esélyeinknek. A forgalom sem könnyítette meg a dolgunkat, és a verseny vége felé a második voltam. A Safety Car-t követően úgy gondoltam, még van esélyem arra, hogy megfogjam Fernandót, de szélesen vettem a hajtűkanyart, így Michael elment mellettem. Kár érte, de mi mindig meg akarunk tenni mindent a győzelemért. Abban a tudatban hagyjuk el Montrealt, hogy versenyképesek vagyunk, és már várjuk az indianapolisi futamot."

 1.  Alonso        Renault              (M)  1h34:37.308
2. M.Schumacher Ferrari (B) + 2.111
3. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 8.813
4. Fisichella Renault (M) + 15.679
5. Massa Ferrari (B) + 25.172
6. Trulli Toyota (B) + 1 kör
7. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1 kör
8. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
9. Button Honda (M) + 1 kör
10. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
11. Klien Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
12. Webber Williams-Cosworth (B) + 1 kör
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 2 kör
14. Monteiro MF1-Toyota (B) + 4 kör
15. Sato Super Aguri-Honda (B) + 6 kör

2006 06. 24. Kanadai GP - időmérő edzés

01. -  Alonso - Renault (M) 1:15.350 - 1:14.726  - 1:14.942  
02. - Fisichella - Renault (M) 1:15.917 - 1:15.295 - 1:15.178
03. - Räikkonen - McLaren (M) 1:15.376 - 1:15.273 - 1:15.386
04. - Trulli - Toyota (B) 1:16.455 - 1:15.506 - 1:15.968
05. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:15.716 - 1:15.139 - 1:15.986
06. - Rosberg - Williams (B) 1:16.404 - 1:15.269 - 1:16.012
07. - Montoya - McLaren (M) 1:16.251 - 1:15.253 - 1:16.228
08. - Button - Honda (M) 1:16.594 - 1:15.814 - 1:16.608
09. - Barrichello - Honda (M) 1:16.735 - 1:15.601 - 1:16.912
10. - Massa - Ferrari (B) 1:16.259 - 1:15.555 - 1:17.209
11. - Villeneuve - BMW (M) 1:16.493 - 1:15.832
12. - Klien - Red Bull (M) 1:16.585 - 1:15.833
13. - Heidfeld - BMW (M) 1:15.906 - 1:15.885
14. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:16.702 - 1:15.888
15. - Liuzzi - Toro Rosso (M) 1:16.581 - 1:16.116
16. - Coulthard - Red Bull (M) 1:16.514 - 1:16.301
17. - Webber - Williams (B) 1:16.985
18. - Speed - Toro Rosso (M) . 1:17.016
19. - Monteiro - Midland (B) 1:17.121
20. - Albers - Midland (B) 1:17.140
21. - Sato - Super Aguri (B) 1:19.088
22. - Montagny - Super Aguri (B) 1:19.152

 

2006 06. 24. Kanadai GP - szombat délelőtti szabadedzés

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Alonso Renault (M) 1:15.455 20
2. Fisichella Renault (M) 1:15.521 + 0.066 19
3. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:15.554 + 0.099 13
4. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:15.616 + 0.161 12
5. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:15.902 + 0.447 12
6. M.Schumacher Ferrari (B) 1:15.959 + 0.504 13
7. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:15.975 + 0.520 12
8. Barrichello Honda (M) 1:16.334 + 0.879 17
9. Massa Ferrari (B) 1:16.348 + 0.893 18
10. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:16.493 + 1.038 18
11. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:16.660 + 1.205 17
12. Button Honda (M) 1:16.673 + 1.218 15
13. Webber Williams-Cosworth (B) 1:16.710 + 1.255 13
14. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:16.765 + 1.310 11
15. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:16.829 + 1.374 19
16. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:16.928 + 1.473 19
17. Trulli Toyota (B) 1:17.503 + 2.048 24
18. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:17.747 + 2.292 18
19. R.Schumacher Toyota (B) 1:18.212 + 2.757 18
20. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:18.926 + 3.471 18
21. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:19.160 + 3.705 19
22. Albers MF1-Toyota (B) 1:19.531 + 4.076 16

 

2006 06. 23. Kanadai GP - Második szabadedzés

Kimi: "Jól indult a hétvége és minden rendben ment. Túl korai még megmondani, hogyan is állunk a többiekhez képest, de az autóm azonnal jól működött, ami mindig pozitívum, és még mindig tudunk javítani. Új motor van az autómban ezen a hétvégén. Az edzést a Michelin gumik tesztelésével töltöttük, és az általános beállításokon dolgoztunk. Mivel a fékek létfontosságúak ezen a pályán, szintén a programunk részévé váltak. Szeretem ezt a pályát és már nagyon várom a további napokat."

Poz. Pilóta        Csapat                   Idő                Kör

1. Kubica BMW-Sauber (M) 1:16.965 33
2. Alonso Renault (M) 1:17.095 + 0.130 15
3. Wurz Williams-Cosworth (B) 1:17.337 + 0.372 21
4. Räikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:17.490 + 0.525 10
5. Davidson Honda (M) 1:17.627 + 0.662 32
6. Fisichella Renault (M) 1:17.805 + 0.840 21
7. Webber Williams-Cosworth (B) 1:17.848 + 0.883 13
8. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.009 + 1.044 18
9. Heidfeld BMW-Sauber (M) 1:18.015 + 1.050 13
10. Villeneuve BMW-Sauber (M) 1:18.035 + 1.070 14
11. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) 1:18.201 + 1.236 32
12. Barrichello Honda (M) 1:18.279 + 1.314 16
13. Button Honda (M) 1:18.429 + 1.464 18
14. Albers MF1-Toyota (B) 1:18.503 + 1.538 20
15. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.549 + 1.584 17
16. R.Schumacher Toyota (B) 1:18.614 + 1.649 23
17. Montoya McLaren-Mercedes (M) 1:18.761 + 1.796 14
18. Klien Red Bull-Ferrari (M) 1:18.865 + 1.900 15
19. Trulli Toyota (B) 1:18.868 + 1.903 17
20. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) 1:18.907 + 1.942 21
21. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:19.048 + 2.083 10
22. Massa Ferrari (B) 1:19.099 + 2.134 15
23. Mondini MF1-Toyota (B) 1:19.138 + 2.173 24
24. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 1:19.313 + 2.348 15
25. Jani Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.541 + 2.576 28
26. Sato Super Aguri-Honda (B) 1:19.624 + 2.659 22
27. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) 1:20.197 + 3.232 26
28. Monteiro MF1-Toyota (B) 1:20.262 + 3.297 18
29. Montagny Super Aguri-Honda (B) 1:21.434 + 4.469 22

 

2006 06. 23. Kanadai GP -Sajtókonferencia

Kimi, tavaly hetedik helyről nyertél itt, és azonkívül minden évben pontszerző helyen végeztél. Ennyire szereted ezt a pályát ?

Kimi: "Igen, kedvelem a pályát, bár nem különösebben kihívás a pálya, de jó rajta versenyezni.
A tavalyi év jó volt, még akkor is ha tavaly sok problémánk volt az autóval, képesek voltunk nyerni, és remélhetőleg idén is jól fog menni."

Ilyen előzményekkel, van valami amit vársz a hétvégétől.. vagy.. ?

Kimi: "A tavalyi évet leszámítva mindig volt valami problémánk itt, egyszer a kerék robbant fel, de sok más apró problémánk is volt, de mindig képesek voltunk befejezni a versenyt és pontokat gyűjteni, úgyhogy remélem ugyanez fog megtörténni idén is és meg tudom ismételni a tavalyi győzelmemet."

Hogy ment a tesztelés múlt héten, bátorítanak az eredmények ?

Kimi: "Nos, igazából nem volt rossz. Nagyon sok dolgot kipróbáltunk az autón, és elég sok időnk volt tesztelni, a gumikon sokat nem kellett tesztelni, összességében egész jó volt."

Mindenki a jövődről beszél, ez aggodalommal tölt el ?

Kimi "Nem , semmi okom aggodalomra, boldog vagyok azzal ami most történik körülöttem, és igazán nem kell aggódnom a következő év vagy a következő évek miatt, majd meglátjuk mi fog történni. "

 

2006 06. 22. Kimi megismételné a tavalyi győzelmet

Kimi: "A kanadai pálya hosszú egyenesekből áll, amik nagyon lassú kanyarokba torkollnak. A jó eredményhez mindenképpen szükséges, hogy olyan autód legyen, aminek nagyon jó az egyensúlya a kanyarokban, és onnan nagyon jól tud kigyorsítani. Máskülönben nagyon sok időt lehet veszíteni a hosszú egyenesekben. Mivel a Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya nagyon gyors, alacsony leszorítóerővel fogunk menni, ami ugyan alacsony tapadást is jelent, de puhább Michlein abroncsokat fogunk használni, hogy megtaláljuk a megfelelő tapadást. Nincsenek nagy sebességű kanyarok, így a gumik nincsenek nagy oldalirányú terhelésnek kitéve. A nagy sebesség miatt nagyon precízen kell vezetni, és mivel a pálya részben utcai pálya, közel vannak a korlátok a pálya széléhez. A hétvége elején még elég piszkos a pálya, de ahogy körözgetünk rajta, a versenyvonalra egyre több gumi rakódik és egyre jobb lesz. Fantasztikus volt tavaly itt nyerni, az elmúlt versenyen Silverstoneban viszonylag szolid hétvégénk volt, remélhetőleg össze tudunk hozni egy jó eredményt ezen a hétvégén.

 

2006 06. 18. Kimi három évig a Renaultnál?

Az as.com spanyol internetes sportportál értesülései szerint a Forma-1-es Renault csapat 50 millió eurót ajánlott Kimi Räikkönennek azért, hogy három évre a francia alakulathoz szerződjön. Mint ismert a Renault jelenlegi első számú versenyzője, Fernando Alonso 2007-ben a McLaren-Mercedesnél folytatja pályafutását, másik versenyzőjükkel Giancarlo Fisichellával pedig az elmúlt héten hosszabbították meg szerződésüket a következő szezonra. Korábban Fisichella elárulta, hogy finn csapattársa lesz – s jelenleg két szóba jöhető finn versenyző van a pilótapiacon: a Renault tesztpilótája, Heikki Kovalainen és Kimi Räikkönen. Sokan Kovalainent tartják a valószínű megoldásnak, ám egy újonc szerződtetése mindig kockázatos. Legutóbb olyan pletykák is felütötték fejüket, hogy Kovalainennel más irányú tervei vannak a Renault-nak: őt egyelőre inkább elküldenék a Red Bullhoz versenytapasztalatot szerezni. Räikkönen előtt három lehetőség is van. Maradhat a McLarennél, ahol Alonsóval kellene összemérnie tudását azonos feltételek között. Kimi azonban állítólag nem elsősorban emiatt vágyik el a wokingi istállótól, hanem mert nem érzi jól magát a csapatnál. A másik lehetőség a Ferrari. A maranellói istálló vezetői nem is csináltak titkot abból, hogy vadásznak a finn tehetségre, sőt nagyon erősen tartja magát a híresztelés, hogy valamilyen előszerződést alá is írtak már Räikkönennel. Itt azonban sok függ Michael Schumacher döntésétől. A hétszeres világbajnok még nem határozott arról, hogy 2007-ben folytatja-e Forma-1-es pályafutását vagy sem – és állítólag Räikkönen ferraris előszerződése is csak akkor válik a finnre nézve kötelező érvényűvé, ha Schumacher visszavonul. A német azonban egyelőre hezitál, s ez talán Räikkönent is arra késztetheti, hogy más lehetőségek után nézzen. Räikkönen korábban elmondta, hogy számára az elsődleges szempont az, hogy melyik csapatnál kaphatja maga alá a legjobb autót. Jelenleg pedig egyértelműen a Renault a legjobb autó, ráadásul a francia istállónak szüksége van egy élversenyzőre, ha jövőre is harcban akar lenni a világbajnoki címért. A Räikkönen-Renault „házasság” tehát kifejezetten logikus lenne mindkét fél részéről. Néhány forrás szerint Räikkönen már alá is írt a Renault-hoz és ezt a július 16-i Francia Nagydíjon fogják bejelenteni.

Forrás: Formula.hu

2006 06. 15. Paul Ricard - tesztnap

Kimiék a tenngerentúli versenyekre Paul Ricardon készültek a Ferrarival együtt. A McLaren csapata Kimivel és Gary Paffett tesztpilótával képviseltette magát. A srácok aerodinamikai fejlesztésekkel és az autó finomhangolásával foglalkoztak, készülve a montreali futamra, továbbá az ott nagy szerepet betöltő fékeket próbálták. Holnap Kimi helyét a csapat másik tesztpilótája, Pedro de la Rosa veszi át.

Poz. Pilóta        Csapat                    Idő       Kör
1. Massa Ferrari (B) 1:23.052 88
2. Badoer Ferrari (B) 1:23.620 112
3. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 1:24.289 83
4. Paffett McLaren-Mercedes (M) 1:25.549 110

Az eredmények nem hivatalosak

2006 06. 13. Silverstone GP - Kimi autója lángra kapott

Kimi a Silverstone GP második kerékcseréjénél, időt vesztett Schumacherrel szemben és így a boxkiállást követően csak a harmadik helyre érkezett vissza. Bár kétségkívül Schumacher is remek kört futott abban a szakaszban, Kiminek is gondjai voltak a boxkiállsnál, ugyanis tankolás közben az autó karosszériájára benzin került, ami belobbant és ez épp annyira zavarta meg a szerelőket, ami elég időveszteséget jelentett ahhoz, hogy a boxkiállás után Kimi csak Schumacher mögé került.

Martin Whitmarsh a következőképpen kommentálta az esetet: "Michael fantasztikus időt autózott, míg mi nagyon lassúak voltunk. Természetesen meg fogjuk vizsgálni, hogy pontosan mi okozta a tüzet. Azt is ki fogjuk számolni, ezzel mennyi időt vesztettünk, és hogy ezen múlt-e a második hely sorsa. Azonban Michael ezekben a körökben valóban remekül autózott. Talán egy kicsit keményebben kellett volna hajtanunk, hogy nagyobb előnyre tegyünk szert, és akkor visszatérhettünk volna elé a második kiállást követően."

 

2006 06. 11. Silverstone GP

Kimi a harmadik helyen végzett!

Kimi: "Egy kicsit túl lassúak voltunk az egyenes szakaszban, hogy közel tudjunk kerülni Fernandóhoz.
Amikor bejött a biztonsági autó, utána könnyebb volt, de nem tudtam mégse lehagyni. Michael előtt voltam, tudtam hogy szoros lesz az első kör végén, de nem ütköztünk össze. Ma nem voltunk elég gyorsak, nem sokat tehettem, a legjobbat hoztam ki magamból, és így alakult, meg lett a harmadik hely, azt hiszem ez volt a maximum amit ki tudtunk hozni magunkból. A verseny végső szakaszában az autóm már nem volt tökéletes, kicsit vesztettem is, Fisichella jött mögöttem a hátsó egyenesekben ő volt a gyorsabb, nem volt túl sok probléma de jobb lett volna ha nem lett volna. Mindensetre nagyon örülök a harmadik helynek."

01. - Alonso - Renault (M) 1h25:251.927
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 13.951
03. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 18.672
04. - Fisichella - Renault (M) + 19.976
05. - Massa - Ferrari (B) + 31.559
06. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 1:04.769
07. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1:11.599
08. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1:18.999
09. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) + 1:19.009
10. - Barrichello - Honda (M) + 1 kör
11. - Trulli - Toyota (B) + 1 kör
12. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
13. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör
14. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör
15. - Albers - MF1-Toyota (B) + 1 kör
16. - Monteiro - MF1-Toyota (B) + 2 kör
17. - Sato - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör
18. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) + 3 kör

 

2006 06. 10. Silverstone GP - időmérő edzés

Kimi a második rajtkockát szerezte meg a holnapi futamra 1.20.397-es köridejével!

Kimi: "Egy kicsit vesztettünk az első szakaszban a gyors részen, nem is tudom tulajdonképpen, hogy miért, de a kocsi kitűnő, olyan jó amilyen csak lehet. Nagyon örültem a második körömnek, és arra gondoltam, hogy egy kicsit gyorsabbak is lehetnénk a versenyben. A kocsi nagyon jó volt, nagyon elkégedett voltam vele, és igazán jó eredménynek tekintem az időmérőt.

01. - Alonso - Renault (M) 1. 1:21.018 - 1:20.271 - 1:20.253
02. - Räikkonen - McLaren (M) 1:21.648 - 1:20.497 - 1:20.397
03. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:22.096 - 1:20.659 - 1:20.574
04. - Massa - Ferrari (B) 1:21.647 - 1:20.846 - 1:20.764
05. - Fisichella - Renault (M) 1:22.411 - 1:20.594 - 1:20.919
06. - Barrichello - Honda (M) 1:22.965 - 1:20.929 - 1:20.943
07. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:22.886 -. 1:21.043 - 1:21.073
08. - Montoya - McLaren (M) 1:22.169 - 1:20.816 -. 1:21.107
09. - Heidfeld - BMW (M) 1:21.670 - 1:20.629 - 1:21.329
10. - Villeneuve - BMW (M) 1:21.637 - 1:20.672 - 1:21.599

 

2006 06. 10. Silverstone GP - harmadik szabadedzés

Kimi a negyedik helyen az időmérő előtti szabadedzésen!

01. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:20.919 - 13 kör
02. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:21.361 + 0.442 - 13 kör
03. - Massa - Ferrari (B) 1:21.633 + 0.714 - 15 kör
04. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:21.771 + 0.852 - 12 kör
05. - Fisichella - Renault (M) 1:21.859 + 0.940 - 12 kör
06. - Alonso - Renault (M) 1:21.870 + 0.951 - 13 kör
07. - Barrichello - Honda (M) 1:22.023 + 1.104 - 12 kör
08. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:22.229 + 1.310 - 14 kör
09. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:22.456 + 1.537 - 18 kör
10. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:22.532 + 1.613 - 14 kör
11. - Button - Honda (M) 1:22.596 + 1.677 - 15 kör
12. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:22.681 + 1.762 - 15 kör
13. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:22.812 + 1.893 - 19 kör
14. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:22.921 + 2.002 - 14 kör
15. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:23.412 + 2.493 - 7 kör
16. - Trulli - Toyota (B) 1:23.459 + 2.540 - 13 kör
17. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:23.964 + 3.045 - 12 kör
18. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:24.010 + 3.091 - 11 kör
19. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:24.386 + 3.467 - 12 kör
20. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) 1:27.229 + 6.310 - 10 kör
21. - Sato - Super Aguri-Honda (B) 1:27.525 + 6.606 - 12 kör
22. - Albers - MF1-Toyota (B) idő nélkül - 3 kör

 

2006 06. 09. Kimi végleg lemondott a bajnoki címről :(

A második szabadedzést követően, ahol Kimi csak a 21. helyen végzett, miután az üzemanyagpumpa meghibásodásának következtében csak négy kört tudott teljesíteni a délutáni tréningen, Kimi azt nyilatkozta, semmi esélyt nem lát az idei bajnoki cím megszerzésére.

Kimi: "Biztosan nem szállhatunk harcba az idei bajnoki címért. Mivel nincs olyan csomagunk, amivel minden egyes versenyen a győzelemért harcolhatunk, semmi esélyünk a bajnoki címre.Az autó egyszerűen nem elég gyors, és a megbízhatóságával is komoly problémák vannak. Ez éppen elég ahhoz, hogy ne legyen esélyünk. Mindezek ellenére mindent megteszünk annak érdekében, hogy javítsunk a csomagunkon, és még a szezon vége előtt bezsebeljünk néhány futamgyőzelmet.
A legjobb tudásunkat adjuk, ám egyelőre az autó túlságosan lassú. Remélhetőleg minél előbb javítani tudunk a csomagon, és akkor elvileg változhatnak a dolgok, de a Renault annyira távol van tőlünk, hogy szinte lehetetlennek tűnik befogni őket. Győzni jöttünk Silverstone-ba, bár be kell valljam, erre nincs sok esélyünk."

 

2006 06. 09. Silverstone GP - második szabadedzés

Kimi az autó benzinpumpájának meghibásodása miatt csak 4 kört teljesített, és a huszonegyedik helyen végzett ma.

Kimi: "A mai napon is takarékoskodtunk a gumikkal, és emiatt nem akartunk túl sok kört futni.
A benzinpumpám meghibásodott, így nem tudtam teljesíteni a mára tervezett programot, viszont a korábbi tesztek során begyűjtött adatokat fel tudjuk majd használni. Holnap minden kiderül."

01. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:21.082 - 29 kör
02. - Fisichella - Renault (M) 1:22.294 + 1.212 - 3 kör
03. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:22.300 + 1.218 - 30 kör
04. - Davidson - Honda (M) 1:22.310 + 1.228 - 34 kör
05. - Trulli - Toyota (B) 1:22.437 + 1.355 - 17 kör
06. - Massa - Ferrari (B) 1:22.476 + 1.394 - 19 kör
07. - Alonso - Renault (M) 1:22.603 + 1.521 - 13 kör
08. - M.Schumacher- Ferrari (B) 1:22.825 + 1.743 - 14 kör
09. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:23.099 + 2.017 - 15 kör
10. - Barrichello - Honda (M) 1:23.104 + 2.022 - 17 kör
11. - R.Schumacher- Toyota (B) 1:23.114 + 2.032 - 22 kör
12. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:23.140 + 2.058 - 25 kör
13. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:23.194 + 2.112 - 23 kör
14. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:23.199 + 2.117 - 10 kör
15. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:23.499 + 2.417 - 14 kör
16. - Mondini - MF1-Toyota (B) 1:23.529 + 2.447 - 25 kör
17. - Button - Honda (M) 1:23.707 + 2.625 - 18 kör
18. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:23.750 + 2.668 - 13 kör
19. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:23.816 + 2.734 - 16 kör
20. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:23.895 + 2.813 - 14 kör
21. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:23.915 + 2.833 - 4 kör
22. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:24.012 + 2.930 - 19 kör
23. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:24.158 + 3.076 - 12 kör
24. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:24.167 + 3.085 - 19 kör
25. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:24.392 + 3.310 - 13 kör
26. - Jani - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:24.666 + 3.584 - 22 kör
27. - Sato - Super Aguri-Honda (B) 1:25.870 + 4.788 - 26 kör
28. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) 1:26.248 + 5.166 - 22 kör
29. - Yamamoto - Super Aguri-Honda (B) 1:27.908 + 6.826 - 27 kör

 

2006 06. 09. Silverstone GP - első szabadedzés

Kimi az első szabadedzésen, többekhez hasonlóan nem ment mért kört.

01. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:21.946 - 26 kör
02. - Davidson - Honda (M) 1:22.003 + 0.057 - 31 kör
03. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:22.365 + 0.419 - 30 kör
04. - Trulli - Toyota (B) 1:22.877 + 0.931 - 7 kör
05. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:22.925 + 0.979 - 3 kör
06. - Barrichello - Honda (M) 1:23.128 + 1.182 - 5 kör
07. - Button - Honda (M) 1:23.415 + 1.469 - 6 kör
08. - Massa - Ferrari (B) 1:23.816 + 1.870 - 4 kör
09. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:24.019 + 2.073 - 6 kör
10. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:24.070 + 2.124 - 6 kör

 

2006 06. 09. Kimi: Nem volt mit mondanom a csapatnak

Kimi, egyik silverstoni nyilatkozatában cáfolta azon híreszteléseket, mely szerint a monacói kiesését követően elmenekült volna a csapattól, mivel egyik barátja yachtján töltötte az időt.

Kimi: "A kapcsolatomat a csapattal ez abszolut nem befolyásolta. A viszonyom a csapattal nem rossz. Egyszerűen csak nem volt mit mondanom. Ugyanaz történt a futamon, mint csütörtökön a szabadedzésen. A csapat mérnökei is a reptér felé igyekeztek, később telefonon és a gyárban mindent megbeszéltünk.

A silverstoni futammal kapcsolatosan óvatosan nyilatkozott: "Biztos, hogy nem leszünk olyan jók, mint Monacóban voltunk. De jobbak lehetünk mint Barcelonában. Itt minden olyan, mint a Nürburgringen. Ott sem voltunk nagyon elmaradva az élmezőnytől, mivel ott még egy gyengébb autóval is van esélyed. Az autónak jól fekszik ez a pálya."

 

2006 06. 07. Kimi a Silverstone Nagydíjról

Kimi 2004-ben Silverstone-ban az élről rajtolhatott, bár futamot itt még soha nem sikerült nyernie, röviden nyilatkozott a hétvégéről.

Kimi: "Az angol futam is azok közé a futamok közé tartozik, amelyeket nagyon szeretnék megnyerni, hiszen csakúgy mint Monacó, ez is egy nagyszerű pályán rendezett tradicionális verseny, és természetesen ez a csapat hazai nagydíja is. Monacótól eltérően, ezen a pályán előzni is lehet, az első rajtkocka megszerzése ezért itt nem olyan fontos, mint Monacóban volt. Azt hiszem a verseny alatt különböző startégiákat fogunk látni a csapatoktól. Mikor idén áprilisban itt teszteltünk, a köridejeink gyorsabbak voltak mint 2005-ben a nagyobb kanyarsebesség miatt. Ez főleg amiatt van , mert a V8-as motorok miatt új aerodinamikai lehetőségek adódtak, és a Michlein abroncsok is jobban teljesítenek mint tavaly. Ez leginkább a Copse kanyarban mutatkozik meg, ahol is sokkal gyorsabbak vagyunk mint azelőtt bármikor, és ez mindig is egy nagyon gyors kanyar volt. Nagyon határozottnak kell lenni abban a kanyarban, mert egyébként sok időt lehet veszíteni, és mivel gyorsabbak vagyunk itt mint korábban, ezért ez a kanyar sokkal több kihívást is tartogat."

 

 

 

 

 

 


...........................................................................................................................