Kimi Räikkonen Fansite
Kimi Räikkonen Hírek - Kimi Räikkonen Videók - Kimi Räikkonen Képek - Kimi Räikkonen Rajongói oldal


 

 

 

Kimi-hírek Archívum - 2006 Május

   

2006 05. 30. Kiminek csak a világbajnoki cím számít

Kimi már korábbi nyilatkozataiban lemondott a világbajnoki címről. Mivel a monacói futam után pont nélkül maradt, a következő futamokon csak a győzelem jöhet számára számításba.

A monacói kiesést követően egy barátja yachtján pihente ki a futam fáradalmait. Bár a McLaren midnenképpen szeretné, ha Kimi náluk maradna, ilyen technikával nem valószínű, hogy maradásra tudják bírni, mert Kiminek mindenekelőtt a megbízhatóság számít, olyan autó amivel nyerni tud.

Kimi: "Mindenképpen csalódás, ha az embernek fel kell adnia egy versenyt, különösen akkor, amikor jó esélyei vannak az első hely megszerzésére is. Jó dolog, hogy az emberek a világ egyik legjobb autóversenyzőjének tartanak, de én a bajnoki címet akarom, és olyan csapatnál szeretnék versenyezni, ahol biztosítják nekem a feltételeket ehhez."

Norbert Haug: "Természetes, hogy Kimi nem fog ujjongani örömében, de ha az autója sebességére gondol, akkor boldog lesz. A jelenlegi helyzetben nem beszélhetünk a bajnoki címről, de ha újabb előrelépéseket teszünk, akkor talán sikerül őt meggyőzni arról, hogy maradjon."

 

2006 05. 28. Monaco GP - Kimi kiesett a futamon

A verseny 51. körében a Safety Car-os fázis alatt Kimi autója túlmelegedett és lángra robbant, Kimi kénytelen volt feladni a futamot.

Kimi: "Ez nem az én napom volt. A stratégiánknak köszönhetően átvehettük volna a vezetést a boxutcában, de a biztonsági autó mindent elrontott. Volt egy kisebb tűz, amelyet ismét túlmelegedés okozott. Ez a versenyem végét jelentette. EZ nagy csalódás számomra és a csapat számára is. Különösen nehéz, ha tudod, hogy jól szerepelhettél volna. Ma egy versenyképes autó állt a rendelkezésemre. A célunk az, hogy Silverstoneban jól szerepeljünk."

Norbert Haug: "Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a tüzet Kimi autójában. Elképzelhető, hogy azonos probléma merült fel, mint csütörtökön. Akkor a kipufogó melegedett fel, és az gyújtotta be a kábeleket. Mivel még nem kaptuk vissza az autót, nem tudok semmi konkrét magyarázatot adni."

01. - Alonso - Renault (M) 1h43:43.116
02. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) + 14.567
03. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) + 52.298
04. - Barrichello - Honda (M) + 53.337
05. - M.Schumacher- Ferrari (B) + 53.880
06. - Fisichella - Renault (M) + 1:02.072
07. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1 kör
08. - R.Schumacher - Toyota (B) + 1 kör
09. - Massa - Ferrari (B) + 1 kör
10. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör

 

2006 05. 28. Monaco GP - Hivatalos rajtsorrend

A tegnapi időmérőn Michael Schumacher az utolsó előtti kanyarban hibát vétett és leállt, emiatt sárga zászló lépett érvénybe, és a gyors körön lévő pilótáknak már csekély esélyük volt, hogy megelőzzék az akkor épp pole pozícióban lévő Schumachert. Mivel a manővert többen is kritizálták, a versenybírók megvizsgálták az ügyet, és megbüntették Schumachert, így az első kockából az utolsóba került és ezzel Kimi a negyedik helyett a harnadik helyről fog rajtolni. Kimi csak így kommentálta az esetet:

Kimi: "Michaelnek le kellett volna takarnia a jobb kezével a kamerát a manőver alatt."

Hivatalos rajtsorrend:

01. - Alonso - Renault (M)
02. - Webber - Williams-Cosworth (B)
03. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M)
04. - Montoya - McLaren-Mercedes (M)
05. - Barrichello - Honda (M)
06. - Trulli - Toyota (B)
07. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M)
08. - Rosberg - Williams-Cosworth (B)
09. - Fisichella - Renault (M) *
10. - R.Schumacher - Toyota (B)
11. - Klien - Red Bull-Ferrari (M)
12. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M)
13. - Button - Honda (M)
14. - Villeneuve - BMW-Sauber (M)
15. - Heidfeld - BMW-Sauber (M)
16. - Albers - MF1-Toyota (B)
17. - Monteiro - MF1-Toyota (B)
18. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M)
19. - Sato - Super Aguri-Honda (B)
20. - Montagny - Super Aguri-Honda (B)
21. - Massa - Ferrari (B)
22. - M.Schumacher - Ferrari (B) *

 

2006 05. 27. Monaco GP - Időmérő edzés

Kimi holnap a negyedik helyről várja a monacói futamot, nagyszerű teljesítményével az időmérésen 1.13.532-es új pályacsúcsot futott, ez mindenképpen jó előjel a hétvége további részére.

Kimi: "Nagyon elégedett vagyok az autóval, az egész időmérőn odatehettem magam vele. Hiszem, hogy képes lettem volna elhódítani a pole pozíciót, de a második és egyben utolsó gyors köröm során forgalomba kerültem - ilyen Monaco. Így is a második sorba kerültünk, ahonnan egy jó rajttal és egy erős stratégiával egyértelműen van esélyünk egy jó eredményre."

01. - M.Schumacher - Ferrari (B) - 1:15.118 - 1:13.709 - 1:13.898
02. - Alonso - Renault (M) - 1:14.232 - 1:13.622 -1:13.962
03. - Webber - Williams (B) - 1:14.305 - 1:13.728 -1:14.082
04. - Räikkonen - McLaren (M) - 1:13.887 - 1:13.532 -1:14.140
05. - Fisichella - Renault (M) - 1:14.614 - 1:13.647 -1:14.396
06. - Montoya - McLaren (M) - 1:14.483 - 1:14.295 -1:14.664
07. - Barrichello - Honda (M) - 1:14.766 - 1:14.312 -1:15.804
08. - Trulli - Toyota (B) - 1:14.883 - 1:14.211 -1:15.857
09. - Coulthard - Red Bull (M) - 1:15.090 - 1:13.687 -1:16.426
10. - Rosberg - Williams (B) - 1:14.888 - 1:13.909 -1:16.636

 

2006 05. 27. Monaco GP - harmadik szabadedzés

01. - Alonso - Renault (M) 1:13.823 - 19 kör
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:14.031 + 0.208 - 20 kör
03. - Fisichella - Renault (M) 1:14.056 + 0.233 - 20 kör
04. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:14.550 + 0.727 - 19 kör
05. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:14.623 + 0.800 - 17 kör
06. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:14.785 + 0.962 - 21 kör
07. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:14.804 + 0.981 - 16 kör
08. - Massa - Ferrari (B) 1:14.842 + 1.019 - 24 kör
09. - Button - Honda (M) 1:15.020 + 1.197 - 21 kör
10. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:15.124 + 1.301 - 17 kör

 

2006 05. 25. Monaco GP - második szabadedzés

Kimi: "Az első szabadedzés nagyon izgalmas volt számomra. Csak egy perc volt hátra, amikor kimentem egy felvezető körre és a rajtpróbára. Egy kisebb tűz keletkezett, amely károkat is okozott, kicsit többet is a kelleténél – mivel a tűzoltó ember kicsit késlekedett, magam vettem kézbe a tűzoltó készüléket.
A csapat nagyszerű munkát végzett. Sikerült megjavítani az autómat, így a második edzés második felében kimehettem a pályára. Nagyon elégedett vagyok az eddigiekkel, versenyképesnek látszunk,
de még sok munka vár a csapatra."

01. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:15.907 - 27 kör
02. - Davidson - Honda (M) 1:16.075 + 0.168 - 15 kör
03. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:16.138 + 0.231 - 24 kör
04. - Alonso - Renault (M) 1:16.221 + 0.314 - 18 kör
05. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:16.292 + 0.385 - 35 kör
06. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:16.707 + 0.800 - 18 kör
07. - Fisichella - Renault (M) 1:16.721 + 0.814 - 23 kör
08. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:16.870 + 0.963 - 19 kör
09. - Button - Honda (M) 1:16.903 + 0.996 - 20 kör
10. - Massa - Ferrari (B) 1:17.251 + 1.344 - 25 kör

 

2006 05. 25. Monaco GP - első szabadedzés

01. - Alonso - Renault (M) 1:16.712 - 13 kör
02. - Davidson - Honda (M) 1:16.872 + 0.160 - 31 kör
03. - Fisichella - Renault (M) 1:16.888 + 0.176 - 12 kör
04. - M.Schumacher- Ferrari (B) 1:16.973 + 0.261 - 8 kör
05. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:17.458 + 0.746 - 7 kör
06. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:17.869 + 1.157 - 19 kör
07. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:17.949 + 1.237 - 28 kör
08. - Button - Honda (M) 1:18.329 + 1.617 - 12 kör
09. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:18.394 + 1.682 - 23 kör
10. - Barrichello - Honda (M) 1:18.406 + 1.694 - 12 kör
11. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:18.447 + 1.735 - 10 kör
12. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:18.480 + 1.768 - 15 kör
13. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:18.571 + 1.859 - 17 kör
14. - Massa - Ferrari (B) 1:18.695 + 1.983 - 15 kör
15. - Trulli - Toyota (B) 1:18.703 + 1.991 - 11 kör
16. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:19.021 + 2.309 - 14 kör
17. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:19.246 + 2.534 - 16 kör
18. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:19.543 + 2.831 - 10 kör
19. - Jani - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.651 + 2.939 - 25 kör
20. - Mondini - MF1-Toyota (B) 1:19.669 + 2.957 - 29 kör
21. - Monteiro - MF1-Toyota (B) 1:19.730 + 3.018 - 17 kör
22. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:19.857 + 3.145 - 16 kör
23. - Speed - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:20.137 + 3.425 - 13 kör
24. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:20.552 + 3.840 - 17 kör
25. - Sato - Super Aguri-Honda (B) 1:21.144 + 4.432 - 23 kör
26. - Montagny - Super Aguri-Honda (B) 1:21.594 + 4.882 - 21 kör
27. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 2:06.592 + 49.880 - 3 kör
28. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) idő nélkül - 1 kör

 

2006 05. 25. Monaco GP - baljós előjelek

A Monacói szabadedzés végén Kimi autója az alagút után elkezdett füstölni, ezt követően Kimi megállt az autóval, kiszállt és a tűzoltókészülékkel igyekezett megelőzni, hogy komolyabb baj kialakuljon.
Bár meglehetősen komolynak tűnt az eset, úgy tűnik, hogy a hőpajzs okozta a problémát és így nagy valószínűséggel nem kell motort cserélni Kimi autójában, ami 10 hellyel hátrébb sorolná őt a rajtrácson.

 

2006 05. 25. Vajon Kimi megismétli a tavalyi győzelmet?

Kimi mindenképpen tisztában van a Forma1 jelenlegi erőviszonyaival, mint ahogy azt korábban már le is nyilatkozta, és sajnos nem kerget illúziókat a világbajnoki címmel kapcsolatban. A McLaren egyik szponzorának szerdai akcióján, ahol is egy jégből formált, 2 tonnás versenyautóba is beleült, elmondta, talán itt Monacóban elképzelhető most a győzelem.

Kimi: "A probléma, amivel az utóbbi időben küzdünk, Monacóban nem jelent akkora hátrányt, így nem lesz olyan jelentős a lemaradásunk, és különben is a monacói versenyen szinte bármi megtörténhet. Ha az első pár körben vezetsz is, nem lehetsz biztos benne, hogy megnyered a futamot.Idén is volt már néhányszor jó esélyünk kiugró eredmény elérésére, de a döntő pillanatokban hibáztunk. Itt viszont versenyképesebbek leszünk, mint az eddigi futamokon."

 

2006 05. 23. Kimi győzelmet vár Monacóban

Kimi: "Monte Carlo más, mint a barcelonai pálya, mindenképpen keményen fogunk harcolni a győzelemért. Természetesen a jó eredményhez elengedhetetlen, a tökéletes időmérő edzés. Monacóban az előzés szinte lehetetlen, mert a pálya nagyon kanyargós és keskeny. Azt hiszem, hogy érdekes stratégiákat láthatunk majd az istállóktól. Monacóban nagyon fontos a precíz vezetés, mert a szalagkorlát nagyon közel van. Az autóka úgy kell beállítani, hogy már a kanyarban rá lehessen taposni a gázra, és ne kelljen megvárni, amíg az autó elhagyja a kanyart. Ezzel sok időt lehet nyerni, ezért a mechanikai tapadás sokkal fontosabb szerepet játszik."

 

2006 05. 15. Kimi feladta világbajnoki esélyeit

Idén Kimiék egyetlen futamot sem tudtak megnyerni, és Kimi lemaradása Alsonsóhoz képest jelenleg 27 pont. Sajnos jogosan bosszús azzal kapcsolatban, hogy az idei bajnoki címe is elúszni látszik ... :(

Kimi: "A barcelónai pálya megmutatja, melyik csapat mire képes valójában, a hiányosságok szembetűnőek. Ha gyenge az autó, nem lehetünk eredményesek. Máshol talán megverhetjük a Renault-ot és a Ferrarit, de ez itt szinte lehetetlen lett volna. Sajnos minden területen hiányzik valami, ami miatt nem vagyunk eléggé gyorsak. Folyamatosan alulkormányozott az autó, emiatt nagyon nehéz vezetni. Monacóban ez talán annyira nem lesz jelentős, de nem kergetek illúziókat, nem hiszem, hogy túl látványos javulást tudnánk majd bemutatni. Azt gondolom, a világbajnokság a Renault és a Ferrari közt fog eldőlni, legalább is akkor mindenképpen, ha minden versenyen megszerzik a győzelmet és a dobogós helyezéseket. Én idén azért szeretnék még versenyt nyerni, de ennél több már nem lenne reális elvárás. Nem kergetek illúziókat ... "

Ez a hozzáállás keményen rányomja bélyegét Kimi jövőjére is. Jelenleg komoly döntés előtt áll, arról kell határoznia, hogy melyik istállónál folytassa a pályafutását. A tavalyi szerencsétlen szezon után az ideinek úgy vágtak neki a McLarennel karöltve, hogy annál már csak jobb jöhet. Ehhez képest nem mutatnak különösebb javulást. Elképzelhető, hogy Kimi madj pont ezek miatt a dolgok miatt dönt a Renault vagy a Ferrari mellett...

 

2006 05. 14. Kimi jövője 2-3 héten belül eldől!

Úgy tűnik lassan választ kapunk a pilótapiac egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó kérdésére: melyik csapatnál folytatja a pályafutását 2007-től Kimi Räikkönen?

A McLaren-Mercedes ugyanis ma bejelentette, hogy két-három héten belül felfedik 2007-es pilótakettősük kilétét, melynek az egyik fele – Fernando Alonso – természetesen már ismert, azonban nagy kérdés, hogy ki ül majd a másik McLarenben.

„Konkrét tervünk van, pontosan tudjuk, hogy csapatként mit fogunk tenni. El fogjuk kezdeni ezt a tervet végrehajtani és ezzel mindent fel fogunk fedni. Olyan időponthoz érkeztünk, amiben döntéseket kell hoznunk és ez a következő két-három hétben meg fog történni.” – nyilatkozta Ron Dennis.

A szóba jöhető nevek: Juan Pablo Montoya és a McLaren által pártfogolt brit versenyző, a GP2 sorozatban jelenleg második helyen álló Lewis Hamilton, sőt még a jelenlegi tesztpilóták, Pedro de la Rosa, illetve Gary Paffet neve is felmerült, ám a nagy kérdés igazándiból az, hogy vajon sikerül-e a wokingiaknak mégis inkább Kimi Räikkönent maradásra bírniuk.

Niki Lauda szerint nem sikerül, a finn már aláírt a Ferrarihoz: „Ha a Ferrari megengedheti Michaelnek, hogy csak a szezon végén döntsön, akkor a maranellóiaknak már bizonyára a zsebében van egy szerződése egy másik élversenyzővel. Elképzelhetetlen, hogy a Ferrari megkockáztatja azt, hogy a szezon végén esetleg élversenyző nélkül maradjon. És ha Schumi utódjáról van szó, akkor az csak Räikkönen lehet, hiszen Alonso már aláírt a McLarenhez.”

Forrás: Formula.hu

2006 05. 14. Spanyol GP - Verseny

Kimi: "Ez elég eseménytelen verseny volt számomra. Jól rajtoltam, és a 9-edikről sikerült előrejönnöm az 5. helyre, de gyakorlatilag ez volt az egyetlen pillanat, amikor javítani tudtam a pozíciómon.
Ezen a hétvégén egyszerűen nem voltam képes tartani a lépést a Renault-kkal és a Ferrarikkal, a Monacói Nagydíj előtt azonban igyekszünk átgondolni, hogyan lehetnénk mégjobbak."

01. - Alonso - Renault (M) 1h26:21.759
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) + 18.502
03. - Fisichella - Renault (M) + 23.951
04. - Massa - Ferrari (B) + 29.859
05. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 56.875
06. - Button - Honda (M) + 58.347
07. - Barrichello - Honda (M) + 1 kör
08. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1 kör
09. - Webber - Williams-Cosworth (B) + 1 kör
10. - Trulli - Toyota (B) + 1 kör

 

2006 05. 13. Spanyol GP - Időmérő edzés

Kimi a kilencedik helyről várja a holnapi futamot.

Kimi: "Nem ott vagyunk, ahol lenni szeretnénk. Miközben autómat tankolták, az abroncsok rengeteg hőt vesztettek, így tapadásuk már nem volt az igazi. Egy új gumikészletet kellett volna feltennünk, de arra már nem volt időnk. Néha történnek ilyen dolgok, amelyek roppant bosszantóak tudnak lenni.
Az időmérő utolsó részében az első mért körömön feltartottak, a következő pedig nem a legjobbra sikerült. Úgy tűnik, hiányzott a megfelelő edzéstempónk, de megnézzük, mit tehetünk a holnapi versenyre, hogy javítsunk a helyezésünkön, mert a versenytempónk jobb, mint az edzésen nyújtott teljesítményünk."

01. - Alonso - Renault (M) 1:15.816 - 1:15.124 - 1:14.648
02. - Fisichella - Renault (M) 1:16.046 - 1:14.766 - 1:14.709
03. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:16.049 - 1:14.637 - 1:14.970
04. - Massa - Ferrari (B) 1:16.359 - 1:15.245 - 1:15.442
05. - Barrichello - Honda (M) 1:16.266 - 1:15.258 - 1:15.885
06. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:16.234 - 1:15.164 - 1:15.885
07. - Trulli - Toyota (B) 1:16.174 - 1:15.068 - 1:15.976
08. - Button - Honda (M) 1:16.054 - 1:15.150 - 1:16.008
09. - Räikkonen - McLaren (M) 1:16.613 - 1:15.422 - 1:16.015
10. - Heidfeld - BMW (M) 1:16.322 - 1:15.468 - 1:17.144

 

2006 05. 13. A McLaren szeretné ha Kimi maradna

Ron Dennis: "Nagyon kevesen értik Kimit. Abban sem vagyok biztos, hogy önmagát megérti. Azt azonban tudom, hogy Kimi célja a bajnoki cím megszerzése. Háromszor csúsztunk le róla és így érthető, hogy csalódott. Nyilvánvalóan én is azt szeretném, hogy bajnok legyen, és természetesen a McLaren csapattal. Egy versenyzőnek az a legjobb, ha marad a csapatánál. A pilóták persze ezzel nem mindig értenek egyet. De tisztelem őt azért, amit a csapatért tett. Megértem, hogy más istállókkal is tárgyal, és el fogom fogadni a döntését. Kimi mindent tud a csapatról. Mindent elmondtunk neki és a menedzserének. Biztos vagyok benne, hogy a többi csapat is kecsegtető ajánlatot tett, ám ezek az ígéretek nem mindig felelnek meg a valóságnak. De a Formula-1 már csak ilyen."

 

2006 05. 13. Kimi: Michaeltől függetlenül választok csapatot

Kimi: "Ahogy már korábban is mondtam, nem számít, hogy ki a csapattársam. Nem ettől függ, hogy hol kötök ki. Oda fogok szerződni, ahová érzésem szerint a legjobb, vagy ha úgy látom jónak, maradok. Ez nem Michaelen múlik. A döntést magam hozom meg, remélhetőleg helyesen."

 

2006 05. 13. Spanyol GP - Szombati szabadedzés

01. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:15.658 - 14 kör
02. - Fisichella - Renault (M) 1:15.707 + 0.049 - 14 kör
03. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:16.057 + 0.399 - 13 kör
04. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:16.277 + 0.619 - 12 kör
05. - Coulthard - Red Bull-Ferrari (M) 1:16.352 + 0.694 - 16 kör
06. - Barrichello - Honda (M) 1:16.399 + 0.741 - 16 kör
07. - Massa - Ferrari (B) 1:16.410 + 0.752 - 15 kör
08. - Alonso - Renault (M) 1:16.595 + 0.937 - 10 kör
09. - Montoya - McLaren-Mercedes (M) 1:16.660 + 1.002 - 9 kör
10. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:16.705 + 1.047 - 9 kör

 

2006 05. 12. Spanyol GP - Pénteki második szabadedzés

Kimi, kímélendő autóját a szabadedzésen csupán négy kört tett meg.

Kimi: "A mérnökökkel folytatott konzultáció után úgy döntöttem, hogy délelőtt nem megyek ki a pályára, mivel vizes volt. Délutánra két gyors kört terveztem, ezt teljesítettem is. Igazából egy könnyű, problémamentes nap volt a mai."

01. - Davidson - Honda (M) 1:16.533 - 38 kör
02. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:16.824 + 0.291 - 29 kör
03. - Alonso - Renault (M) 1:16.860 + 0.327 - 16 kör
04. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:17.075 + 0.542 - 30 kör
05. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:17.086 + 0.553 - 10 kör
06. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:17.100 + 0.567 - 21 kör
07. - Fisichella - Renault (M) 1:17.291 + 0.758 - 17 kör
08. - Button - Honda (M) 1:17.414 + 0.881 - 12 kör
09. - Barrichello - Honda (M) 1:17.417 + 0.884 - 16 kör
10. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:17.506 + 0.973 - 25 kör
11. - Trulli - Toyota (B) 1:17.610 + 1.077 - 30 kör
12. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) 1:17.622 + 1.089 - 18 kör
13. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:17.844 + 1.311 - 34 kör
14. - Webber - Williams-Cosworth (B) 1:17.908 + 1.375 - 14 kör
15. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:17.933 + 1.400 - 4 kör

 

2006 05. 10. Kimi ajánlatot kapott a Renaulttól

Újabb fejezetéhez érkezett a Kimi Raikkönen jövő évi szerződtetésével kapcsolatos huzavona. Bár sokan jó ideje 100%-os biztonsággal állítják, hogy 2007-ben Raikkönen már a Ferrari kezeslábasában hajszolja a győzelmeket, a finn versenyzőt a Nürburgringen mégis tárgyalni látták Flavio Briatoréval.
A német "Auto Motor Und Sport" hasábjain konkrét ajánlat is szerepel, mely alapján a világbajnok Renault csapat évi 36 millió eurós összegért egy négy éves kontraktust kínált a McLarenből egyre inkább kiábránduló Raikkönennek.

Az F1 berkein belül egyébiránt az a hír járja, hogy Kimi már tavaly ősszel aláírt egy előszerződést a maranellóiakkal, amelyben többek között az is benne van, hogy Michael Schumacher maradása, avagy visszavonulása is szerepet játszik majd a finn végső döntésében.

Forrás: Formula.hu

2006 05. 07. Nürburgring, Verseny

Kimi: "A rajtnál meg tudtam előzni Rubens Barrichellót, de sajnos Jenson Button elment az első kanyarban, és a negyedik körben, a sikánban tudtam megelőzni. Bár mindent kiadtam magamból az egész versenyen, ez nem volt elég ahhoz, hogy dobogóra állhassak. Az autó teljesítménye nem volt olyan jó, mint amilyennek szerettem volna, de közelebb vagyunk az élen haladókhoz, és kétségtelenül fejlődtünk az előző verseny óta. Most folytatnunk kell a munkát, és akkor a következő, barcelonai nagydíjon jobb eredményt érhetünk el."

01. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1h35:58.765
02. - Alonso - Renault (M) + 3.751
03. - Massa - Ferrari (B) + 4.447
04. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) + 4.879
05. - Barrichello - Honda (M) + 1:12.856
06. - Fisichella - Renault (M) + 1:14.143
07. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) + 1:14.556
08. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) + 1:29.364
09. - Trulli - Toyota (B) + 1 kör
10. - Heidfeld - BMW-Sauber (M) + 1 kör

 

2006 05. 06. Nürburgring, Időmérő edzés

Kimi: "Elégedett vagyok a mai eredménnyel, mivel a pénteki edzések után nem álltunk jól. Az éjszaka elvégzett munka azonban meghozta a gyümölcsét, és sikerült továbblépnünk, melyet a mai eredményeink is bizonyítanak. A csapat összes dolgozója keményen dolgozott, és az autó egyensúlya rohamosan javult. Biztos vagyok benne, hogy versenyképesek leszünk a holnapi futamon, de mindig nehéz jóslatokba bocsátkozni, hiszen nem tudhatjuk, ki milyen stratégián van.”

01. - Alonso - Renault (M) - 1:31.138 - 1:30.336 - 1:29.819
02. - M.Schumacher - Ferrari (B) - 1:31.235 - 1:30.013 - 1:30.028
03. - Massa - Ferrari (B) - 1:31.921 - 1:30.732 - 1:30.407 15
04. - Barrichello - Honda (M) - 1:31.671 - 1:30.469 - 1:30.754
05. - Räikkonen - McLaren (M) - 1:31.263 - 1:30.203 - 1:30.933
06. - Button - Honda (M) - 1:31.420 - 1:30.755 - 1:30.940
07. - Trulli - Toyota (B) - 1:31.809 - 1:30.733 - 1:31.419
08. - Villeneuve - BMW (M) - 1:31.545 - 1:30.865 -. 1:31.542
09. - Montoya - McLaren (M) - 1:31.774 - 1:30.671 -. 1:31.880
10. - Webber * - Williams (B) - 1:31.712 - 1:30.892 -. 1:33.405

 

2006 05. 06. Kimi nem elégedett a McLarennel

Kimi: "A tavalyi évet követően arra számítottunk, hogy idén minden jobban megy majd, de újra nehézségekkel találtuk szembe magunkat. Sok idő új elemeket építeni. Az évad eleji elvárásokat ugyan felülmúltuk, de még mindig nem tudunk olyan teljesítményt nyújtani, amilyet valójában szeretnénk. De még azt sem tudjuk, hogy melyik területen kell javítanunk ahhoz, hogy gyorsabbak legyünk. És ez nem az első alkalom. De nem a világ vége és mindent el fogunk követni annak érdekében, hogy javítani tudjunk. Ez azért sem egyszerű, mert más csapatok versenyről versenyre jobbak lesznek. Tehát nagy előrelépésekre lenne szükség. Bízom benne, hogy hamarosan jobb eredményeket érünk el."

Forrás: Formula.hu

2006 05. 06. Nürburgring, szombati szabadedzés

01. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:30.788 - 12 kör
02. - Massa - Ferrari (B) 1:31.093 + 0.305 - 10 kör
03. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:31.395 + 0.607 - 21 kör
04. - Villeneuve - BMW-Sauber (M) 1:31.531 + 0.743 - 13 kör
05. - Fisichella - Renault (M) 1:31.584 + 0.796 - 12 kör
06. - Alonso - Renault (M) 1:31.807 + 1.019 - 14 kör
07. - Button - Honda (M) 1:32.104 + 1.316 - 16 kör
08. - Klien - Red Bull-Ferrari (M) 1:32.197 + 1.409 - 13 kör
09. - Liuzzi - Toro Rosso-Cosworth (M) 1:32.290 + 1.502 - 17 kör
10. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:32.320 + 1.532 - 11 kör

 

2006 05. 05. Nürburgring, Pénteki második szabadedzés

Kimi: "Az autónk talán nem olyan gyors, mint amilyennek lennie kellene, ezért ha a beállításokat nem találjuk el tökéletesen, nem lehet vele 100%-ig a határon autózni, vagyis nem vagyunk vele annyira gyorsak, mint a jó beállításokkal lehetnénk. Tavaly kicsit könnyebb dolgunk volt - az autónk remekül ment, és könnyű volt jól eltalálni a beállításait, de még akkor is harcba tudtunk szállni vele a győzelemért, ha ez nem is sikerült. Idén más a helyzet. Ez nem először fordul elő, de csak annyira lehetünk képesek, amennyi tőlünk telik. Szerintem ha mindent jól eltalálunk, és a beállítások is tökéletesek, nagyon gyorsak lehetünk. De úgy tűnik, kissé nehezen találjuk meg a helyes beállításokat, a Renault-k pedig nagyon erősek, ezért ha nekünk nem jön össze minden, nem tudjuk felvenni a velük a harcot. Úgy tűnik, nem számít, hogy tesztelésről vagy versenyzésről van szó, mert egy kicsit mindig előttünk járnak. A silverstone-i teszten legalább valamivel jobbnak tűnt az autónk egy másfajta beállítással, amely talán itt is működni fog."

01. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:32.675 - 27 kör
02. - Alonso - Renault (M) 1:33.579 + 0.904 - 14 kör
03. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:33.619 + 0.944 - 14 kör
04. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:33.799 + 1.124 - 25 kör
05. - Davidson - Honda (M) 1:33.870 + 1.195 29 kör
06. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:33.883 + 1.208 - 19 kör
07. - Button - Honda (M) 1:33.920 + 1.245 - 12 kör
08. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:33.991 + 1.316 - 30 kör
09. - Fisichella - Renault (M) 1:34.030 + 1.355 - 19 kör
10. - Sutil - MF1-Toyota (B) 1:34.179 + 1.504 - 23 kör
11. - Rosberg - Williams-Cosworth (B) 1:34.215 + 1.540 - 19 kör
12. - Albers - MF1-Toyota (B) 1:34.472 + 1.797 - 23 kör
13. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:34.536 + 1.861 - 13 kör

 

2006 05. 05. Nürburgring, Pénteki első szabadedzés

01. - Wurz - Williams-Cosworth (B) 1:32.079 - 20 kör
02. - Davidson - Honda (M) 1:32.399 + 0.320 - 29 kör
03. - Kubica - BMW-Sauber (M) 1:32.852 + 0.773 - 22 kör
04. - M.Schumacher - Ferrari (B) 1:32.858 + 0.779 - 4 kör
05. - Doornbos - Red Bull-Ferrari (M) 1:32.944 + 0.865 - 19 kör
06. - Button - Honda (M) 1:33.635 + 1.556 - 7 kör
07. - Barrichello - Honda (M) 1:34.213 + 2.134 - 6 kör
08. - Räikkonen - McLaren-Mercedes (M) 1:34.402 + 2.323 - 5 kör
09. - R.Schumacher - Toyota (B) 1:34.995 + 2.916 - 6 kör
10. - Sutil - MF1-Toyota (B) 1:35.332 + 3.253 - 21 kör

 

   

2006 05. 03. Három csapat közül választhatok

Kim:i „Mindenképpen korlátozottak a lehetőségeim, mivel csak az élcsapatok jöhetnek szóba, mint ajánlattevők, ez köztudott. Három élcsapattal számolhatunk, így nem hiszem, hogy bárkit is különösebb meglepetésként fog érni a döntésem. Jelenleg még nem tudom, mihez fogok kezdeni a 2007-es idényben, de hamarosan meghozom a döntésemet. Beszéltem a feleségemmel erről, de nem ő fogja megmondani, hol folytassam a pályafutásom. A menedzseremmel is beszélni fogok, hogy kikérjem a véleményét, hogy szerinte mi lenne számunkra a legjobb lehetőség. Az elmúlt években mindössze három olyan csapat volt, mely képes volt a végső győzelemre, szóval nem hiszem, hogy nehéz lesz meghoznom a döntésemet. Nagyságrendileg ugyanazt a pénz kapnám mindhárom csapatnál, így nem az fog dönteni. Kis dolgokon fog múlni a dolog. A mezőny legjobb autójában akarok ülni, de nem tudhatom, mi lesz a következő évben. Csak reménykedhetünk, hogy jól fogunk dönteni.”

 

 

 

 

 

 


...........................................................................................................................