|
Kimi-hírek Archívum - 2005 Október |
|
|
|
2005 10. 31. Kiminek kisebb térd-operációja volt
Míg Montoya a promóciós kötelességeit teljesítette Columbiában a Mobil 1 számára, Kimi egy kisebb térd-operációt követően gyógyulgatott ezen a hétvégén. Kimi térdéből egy sérült porcot távolítottak el. Szóvivője szerint egy nagyon kis operációról van csak szó amit már korábban is az évad végére terveztek. Bár Räikkonen nem tervezte, hogy még idén autóba ül, a csapat egy hónapon belül már várja őt tréningezni.
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 16. Kimi volt a leggyorsabb Shanghaiban
1. |
K. Raikkonen - McLaren Mercedes MP4-20 |
1:33.242 (+ 0.000 ) |
56. kör |
2. |
F. Alonso - Renault R25 |
1:33.536 (+ 0.294 ) |
45. kör |
3. |
G. Fisichella - Renault R25 |
1:33.563 (+ 0.321 ) |
54. kör |
4. |
C. Klien - Red Bull Racing RB1 |
1:33.727 (+ 0.485 ) |
43. kör |
5. |
R. Schumacher - Toyota TF105B |
1:34.035 (+ 0.793 ) |
44. kör |
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 16. Nyilatkozat a verseny után
Kimi: " Ez nem a mi napunk volt és a második helyen végezni a legjobb volt amit elérhettünk, de ez nyilvánvalóan nem volt elég a bajnoki címhez. Az autó nem volt elég gyors a verseny elején, és amikor jobb lett akkor már késő volt. Nem tudom mi volt az oka, hogy az edzéseken pedig nagyon gyorsak voltunk. A biztonsági autót beküldték a pályát szegélyező kerékvető miatt. Mielőtt Juan eltalálta a kerékvetőt, az előtte lévő körben már láttam, hogy furcsa szögben áll, ezért én próbáltam is elkerülni. A biztonsági autós fázis miatt már nem tudtuk rendesen érvényesíteni a taktikánkat.
Megtettünk minden tőlünk telhetőt ebben az évben, de ez nem volt elég, így gratulálok a Renaultnak de jövőre újra megpróbáljuk és már alig várom. "
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 16. Kínai GP -Verseny eredmény
1. ALONSO Renault 1h39'53"618 183.235 Km/h
2. RAIKKONEN McLaren Mercedes + 0'04"015 183.112 Km/h
3. R.SCHUMACHER Toyota + 0'25"376 182.462 Km/h
4. FISICHELLA Renault + 0'26"114 182.440 Km/h
5. KLIEN RedBull Cosworth + 0'31"839 182.266 Km/h
6. MASSA Sauber Petronas + 0'36"400 182.128 Km/h
7. WEBBER Williams BMW + 0'36"842 182.115 Km/h
8. BUTTON BAR Honda + 0'41"249 181.982 Km/h
9. COULTHARD RedBull Cosworth + 0'44"247 181.892 Km/h
10. VILLENEUVE Sauber Petronas + 0'59"977 181.419 Km/h
Kimi: " Fernando mindig fair és korrekt, nincs közöttünk semmiféle rossz érzés. Kezdetektől fogva gyors volt és megérdemli a bajnoki címet. De legközelebb is megpróbálom és nehézségeket fogok neki okozni jövőre. "
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 15. Nyilatkozat az időmérő után
Kimi: " Az autó nem volt egészen tökéletes, de egész hétvégén jó volt. Egy kis problémánk volt a gumikkal, de biztos vagyok benne, hogy a verseny alatt rendben lesz minden. Azt hiszem nagyon erősek leszünk a versenyen, nincs aggódnivalónk. Azt a motort használjuk, amit az előző versenyen is, nem hiszem hogy problémánk lesz vele. Csapatként nagyon jó pozícióban vagyunk, hogy megnyerjük a bajnokságot. Kvalifikáció előtt tudtuk, hogy nem biztos hogy megszerezhetjük a Pole-t, de a verseny megnyerésére összpontosítunk kettős győzelemmel, és ez a legfontosabb."
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 15. Kínai GP -Időmérő edzés
1. ALONSO Renault M 1'34"080 208.584 Km/h
2. FISICHELLA Renault M 1'34"401 + 0'00"321
3. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'34"488 + 0'00"408
4. BUTTON BAR Honda M 1'34"801 + 0'00"721
5. MONTOYA McLaren Mercedes M 1'35"188 + 0'01"108
6. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'35"301 + 0'01"221
7. COULTHARD RedBull Cosworth M 1'35"428 + 0'01"348
8. BARRICHELLO Ferrari B 1'35"610 + 0'01"530
9. R.SCHUMACHER Toyota M 1'35"723 + 0'01"643
10. WEBBER Williams BMW M 1'35"739 + 0'01"659
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 15. Kínai GP -negyedik szabadedzés
1. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'33"212 210.527 Km/h
2. MONTOYA McLaren Mercedes 1'33"554 + 0'00"342
3. ALONSO Renault 1'33"793 + 0'00"581
4. FISICHELLA Renault 1'34"392 + 0'01"180
5. COULTHARD RedBull Cosworth 1'34"453 + 0'01"241
6. BARRICHELLO Ferrari 1'34"535 + 0'01"323
7. BUTTON BAR Honda 1'34"729 + 0'01"517
8. M.SCHUMACHER Ferrari 1'34"807 + 0'01"595
9. PIZZONIA Williams BMW 1'34"835 + 0'01"623
10. WEBBER Williams BMW 1'35"004 + 0'01"792
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 15. Kínai GP -harmadik szabadedzés
1. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'34"253 208.201 Km/h
2. MONTOYA McLaren Mercedes 1'34"446 + 0'00"193
3. FISICHELLA Renault 1'34"472 + 0'00"219
4. ALONSO Renault 1'34"631 + 0'00"378
5. WEBBER Williams BMW 1'34"749 + 0'00"496
6. BUTTON BAR Honda 1'35"004 + 0'00"751
7. COULTHARD RedBull Cosworth 1'35"296 + 0'01"043
8. SATO BAR Honda 1'35"461 + 0'01"208
9. MASSA Sauber Petronas 1'35"578 + 0'01"325
10. PIZZONIA Williams BMW 1'35"675 + 0'01"422
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 14. Kínai GP -második szabadedzés
1. DE LA ROSA McLaren Mercedes 1'32"834 211.384 Km/h
2. ZONTA Toyota 1'32"977 + 0'00"143
3. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'34"092 + 0'01"258
4. ALONSO Renault 1'34"226 + 0'01"392
5. MONTOYA McLaren Mercedes 1'34"541 + 0'01"707
6. BARRICHELLO Ferrari 1'34"618 + 0'01"784
7. FISICHELLA Renault 1'34"932 + 0'02"098
8. WEBBER Williams BMW 1'35"035 + 0'02"201
9. BUTTON BAR Honda 1'35"072 + 0'02"238
10. MASSA Sauber Petronas 1'35"196 + 0'02"362
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 14. Kínai GP - első szabadedzés
Kimi az első szabadedtés vége előtt 5 perccel ment ki a pályára, hogy teljesítse gyors körét. A hátsó szakaszon egy elfékezéssel némi időt vesztett, így is a negyedik helyre hozta be az MP4-20-at.
1. DE LA ROSA McLaren Mercedes 1'33"463 209.961 Km/h
2. BARRICHELLO Ferrari 1'35"303 + 0'01"840
3. ZONTA Toyota 1'35"373 + 0'01"910
4. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'35"481 + 0'02"018
5. M.SCHUMACHER Ferrari 1'35"494 + 0'02"031
6. MONTOYA McLaren Mercedes 1'35"521 + 0'02"058
7. ALONSO Renault 1'35"605 + 0'02"142
8. WEBBER Williams BMW 1'35"945 + 0'02"482
9. COULTHARD RedBull Cosworth 1'36"089 + 0'02"626
10. BUTTON BAR Honda 1'36"096 + 0'02"633
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 11. Világbajnokként hagynánk el Kínát
Kimi: " A lehető leg eseménytelenebb versenyt várok Kínától. Felkészültem, hogy együtt küzdünk a csapattal, ahogy tettük azt Japánban, és ami fontosabb, elérjük az eredményt amire szükségünk van. Izgalmas verseny elé nézünk, és mindent megteszünk, hogy elnyernyük a konstrüktőri címet. Tavaly élveztem itt a vezetést, mivel sok kihívást tartogat a pálya, olyanokat mint például az igazán hosszú egyenesek, amelyeknek a végén előzésekre van lehetőség, ami a nézők számára is látványos versenyt ígér. A pálya alapvetően széles, habár van néhány hely ahol leszűkül, beleértve a hosszú kanyart, ami folyamatosan szűkül. A Japán versenyt követően Tokióba utaztam egy pár napra, és most csütörtökön utazom Shanghaiba. "
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 09. Nyilatkozat a verseny után
Kimi: " Azt gondolom, ez volt életem egyik legjobb versenye, nagyon kemény munka volt , de élveztem az egészet. Ahhoz képest, hogy mennyi problémával kezdtük ezt a hétvégét, fantasztikus az elért eredmény. Sok dolog történt az első körben, és Juan és én is belekeveredtünk, ami gyakran megesik ha az ember hátulról rajtol. Olyan keményen nyomtam ahogy csak tudtam, a kocsi pedig egyre jobb és jobb lett. A hetedik fokozatom kicsit rövid volt, ami azt okozta, hogy a fordulatszám-határoló néha bekapcsolt, ami megnehezítette az előzést. Tudtam, hogy Webbernek és Buttonnak ki kell mennie a boxba előttem, és a második kiállás után elég előnyre tettem szert hogy Fisichella után eredjek, és így is tettm. Az utolsó kör elején megelőztem őt, ez egy olyan lehetőség volt, amit nem szabadott kihagyni. A mai eredmény azt jelenti, hogy a legjobb pozícióba vagyok a kínai kvalifikációt illetően. De ahogy ebből a hétvégéből kiderült, ez nem garancia. Várom már Shanghai-t, ahol mindent meg fogunk tenni, hogy megnyerjük a kostrüktőri trófeát." |
|
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 09. Kimi megmutatta!
Kimi a tizenhetedik helyről mutatta meg a világnak, hogy innen is képes a győzelemre, amennyiben megfelelő autó van alatta.
A verseny során lépésről lépésre, vetélytársait folyamatosan lehagyva bizonyította tehetségét. Az I-re a pontot pedig az utolsó kör kezdetén tette fel, amikor is bravúros manőverrel utasította maga mögé az addig a versenyben vezető Fisichellát. :) |
|
1. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1h29'02"212 Km/h
2. FISICHELLA Renault + 0'01"633 207.203 Km/h
3. ALONSO Renault + 0'17"456 206.592 Km/h
4. WEBBER Williams BMW + 0'22"274 206.406 Km/h
5. BUTTON BAR Honda + 0'29"507 206.128 Km/h
6. COULTHARD RedBull Cosworth + 0'31"601 206.048 Km/h
7. M.SCHUMACHER Ferrari + 0'33"879 205.961 Km/h
8. R.SCHUMACHER Toyota + 0'49"548 205.362 Km/h
9. KLIEN RedBull Cosworth + 0'51"925 205.272 Km/h
10. MASSA Sauber Petronas + 0'57"509 205.059 Km/h
GOO Kimi !!
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 08. Nyilatkozat az Időmérő után
Kimi: " Az eső pár perccel azelőtt nagyon elkezdett esni, amikor Juan és én kimentünk a kvalifikációs körünkre, úgyhogy a kondíciók nagyon rosszak voltak, nagyon nedves volt a pálya ahhoz hogy bármit is csináljunk. Szégyen a csapat számára, hogy ennyit szenvedtünk, de nem tudhatjuk milyen lesz az idő holnap, és ahogy láthatjuk az idei versenyeket, bármi megtörténhet. Nyilvánvalóan csalódott vagyok, de nem különösebben, mivel a tíz helyes büntetésem miatt így is hátulról kezdtem volna a versenyt. Holnap kimegyünk, megfutjuk a tőlünk telhető legjobb versenyt, és utána majd meglátjuk, hol állunk a kostrüktőri versenyben. "
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 08. Japán GP - Időmérő edzés
1. R.SCHUMACHER Toyota M 1'46"106 197.022 Km/h
2. BUTTON BAR Honda M 1'46"141 + 0'00"035
3. FISICHELLA Renault M 1'46"276 + 0'00"170
4. KLIEN RedBull Cosworth M 1'46"464 + 0'00"358
5. SATO BAR Honda M 1'46"841 + 0'00"735
6. COULTHARD RedBull Cosworth M 1'46"892 + 0'00"786
7. WEBBER Williams BMW M 1'47"233 + 0'01"127
8. VILLENEUVE Sauber Petronas M 1'47"440 + 0'01"334
9. MASSA Sauber Petronas M 1'48"211 + 0'02"105
10. BARRICHELLO Ferrari B 1'48"248 + 0'02"142
11. KARTHIKEYAN Jordan Toyota B 1'48"718 + 0'02"612
12. PIZZONIA Williams BMW M 1'48"898 + 0'02"792
13. ALBERS Minardi Cosworth B 1'50"843 + 0'04"737
14. M.SCHUMACHER Ferrari B 1'52"676 + 0'06"570
15. DOORNBOS Minardi Cosworth B 1'52"894 + 0'06"788
16. ALONSO Renault M 1'54"667 + 0'08"561
17. RAIKKONEN McLaren Mercedes M 2'02"309 + 0'16"203
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 08. Japán GP - Harmadik szabadedzés
1. M.SCHUMACHER Ferrari 1'46"543 196.214 Km/h
2. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'48"729 + 0'02"186
3. MONTOYA McLaren Mercedes 1'49"097 + 0'02"554
4. WEBBER Williams BMW 1'49"484 + 0'02"941
5. PIZZONIA Williams BMW 1'50"537 + 0'03"994
6. KARTHIKEYAN Jordan Toyota 1'50"811 + 0'04"268
7. BARRICHELLO Ferrari 1'50"846 + 0'04"303
8. BUTTON BAR Honda 1'51"884 + 0'05"341
9. MONTEIRO Jordan Toyota 1'52"023 + 0'05"480
10. ALBERS Minardi Cosworth 1'52"700 + 0'06"157
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 07. Bajos kezdés a Japán GP-n
Kimi: " Nyilvánvalóan csalódott vagyok a motorcsere miatt, ami teljesen keresztülhúzta a mai első szabadedzésemet. Habár sikerült a második edzésen mennünk néhány kört, és a holnapi edzésekig még sok idő van. Az autó egyensúlya alapvetően rendben van, de sok múlik majd azon, milyen lesz az időjárás a futamon. |
|
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 07. Japán GP - Második szabadedzés
1. ZONTA Toyota 1'30"682 230.533 Km/h
2. M.SCHUMACHER Ferrari 1'31"716 + 0'01"034
3. DE LA ROSA McLaren Mercedes 1'31"821 + 0'01"139
4. BARRICHELLO Ferrari 1'32"267 + 0'01"585
5. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'32"849 + 0'02"167
6. R.SCHUMACHER Toyota 1'32"917 + 0'02"235
7. TRULLI Toyota 1'33"122 + 0'02"440
8. ALONSO Renault 1'33"259 + 0'02"577
9. BUTTON BAR Honda 1'33"453 + 0'02"771
10. WEBBER Williams BMW 1'33"520 + 0'02"838
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 07. Kimi pechsorozata folytatódik - Újabb motorcsere
Kimi volt ismét az áldozata a Mercedes V10-es erőforrás újabb hibájának a Japán Nagydíj ma reggeli első szabadedzésén.
Az autóban motorcserét fognak végrehajtani, ami a szabályok értelmében Kimit ismét tíz rajthellyel hátrébb fogja sorolni a vasárnapi futamon. |
|
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 07. Japán GP - Első szabadedzés
1. DE LA ROSA McLaren Mercedes 1'30"532 230.915 Km/h
2. ZONTA Toyota 1'31"075 + 0'00"543
3. BUTTON BAR Honda 1'32"043 + 0'01"511
4. COULTHARD RedBull Cosworth 1'32"229 + 0'01"697
5. MONTOYA McLaren Mercedes 1'32"321 + 0'01"789
6. ALONSO Renault 1'32"370 + 0'01"838
7. FISICHELLA Renault 1'32"470 + 0'01"938
8. SATO BAR Honda 1'32"791 + 0'02"259
9. WEBBER Williams BMW 1'33"098 + 0'02"566
10. KLIEN RedBull Cosworth 1'33"139 + 0'02"607
11. MASSA Sauber Petronas 1'33"257 + 0'02"725
12. LIUZZI RedBull Cosworth 1'33"441 + 0'02"909
13. RAIKKONEN McLaren Mercedes 1'33"486 + 0'02"954
...........................................................................................................................
|
|
2005 10. 04. Kimiék a konstrüktőri címre hajtanak!
Kimi: " A McLarennél mindannyian arra törekszünk, hogy megnyerjük a kostrüktőri bajnoki címet, megcélozva a lehetséges legjobb eredményeket Japánban és Kínában, és úgy gondolom meg is van a csomagunk ahhoz hogy elérjük ezeket. Juannal jó csatát vívtunk Brazíliában és várom már a folytatást Japánban. A pilóták harca véget ért ebben az évben, és most meg akarjuk nyerni a konstrüktőri címet. Suzuka nagyszerű pálya; jó itt vezetni és igazán olyan pálya, ahol a határon autózhatsz.
A 130R kanyart módosították a tavalyi verseny előtt, de még igazán nagy kihívás így is. Még mindíg nehéz itt előzni. Szűk hajtűk és hosszú egyenesek vannak úgyhogy a beállításoknál kompromisszumot kell kötni. "
...........................................................................................................................
|
|
...........................................................................................................................
|