Kimi Räikkonen Fansite
Kimi Räikkonen Hírek - Kimi Räikkonen Videók - Kimi Räikkonen Képek - Kimi Räikkonen Rajongói oldal


 

 

 

Kimi-hírek Archívum - 2005 Szeptember
   

2005 09. 28. Kimi és a Ferrari ??

A Ferrari mindent megtesz annak érdekében, hogy Kimit a csapathoz láncolja a 2007-es szezontól - értesült az F1 Racing. A hírek szerint Kimi 5 évre hatalmas összeget, 190 millió dollárt kapna a Scuderiától, ezzel is kiegészítve jelenlegi bankszámláját.

Lássuk be, megérdemli :))


...........................................................................................................................

2005 09. 25. Nyilatkozat a Brazil futam után

Kimi: " Idén elveszítettük a bajnokságot, nincs is értelme aggódni az idei problémáink miatt, ezek nem változtatnak meg semmit. Nem volt igazán tökéletes szezon ez számomra és a csapat számára, de sajnos ezek a dolgok néha megtörténnek a versenyzésben. Megpróbáljuk minimálisra csökkenteni ezeket a jövőben, és jövőre ismét megpróbáljuk megnyerni a bajnokságot. Alonso és a Renault számára ez egy jó év volt, kétségkívül megérdemli a címet. Bárkinek is lenne a legtöbb pontja a bajnokság végén, vagy a bajnokság vége előtt, megérdemli a címet, és nekem semmiféle rossz érzésem nincs emiatt.

Természetesen csalódott vagyok amiatt, hogy már nem versenyezhetek a bajnoki címért, de tisztában voltunk vele, hogy nem túl sok jó versenyünk volt korábban, és igazán nagy szerencsére volt szükségünk most, hogy nyerjünk.

Gratulálok Fernandónak, hogy megnyerte a bajnokságot, és kétségkívül meg is érdemli ezt. A jövőben is mindent el fogunk követni, hogy nyerjünk, és remélhetőleg jövőre mindkét címért harcba szállhatunk. A hátralévő két versenyt próbáljuk megnyerni, és elhódítani a konstrüktőri címet. "


...........................................................................................................................

2005 09. 25. Brazil GP - futam végeredménye

GRATULÁLUNK FERNANDO ALONSÓNAK, a Forma1 2005-ös világbajnokának!

 1. MONTOYA      McLaren Mercedes        1h29'20"000             Km/h  
 2. RAIKKONEN    McLaren Mercedes        +  0'02"000  205.385 Km/h  
 3. ALONSO       Renault                 +  0'24"000  204.545 Km/h  
 4. M.SCHUMACHER Ferrari                 +  0'35"000  204.128 Km/h  
 5. FISICHELLA   Renault                 +  0'40"000  203.939 Km/h  
 6. BARRICHELLO  Ferrari                 +  1'09"000  202.850 Km/h  
 7. BUTTON       BAR Honda               1 lap(s)                
 8. R.SCHUMACHER Toyota                  1 lap(s)                
 9. KLIEN        RedBull Cosworth        1 lap(s)                
10. SATO         BAR Honda               1 lap(s) 


...........................................................................................................................

2005 09. 24. BRAZIL GP - Időmérő edzés

 1. ALONSO       Renault           M   1'11"988  215.486 Km/h  
 2. MONTOYA      McLaren Mercedes  M   1'12"145    + 0'00"157  
 3. FISICHELLA   Renault           M   1'12"558    + 0'00"570  
 4. BUTTON       BAR Honda         M   1'12"707    + 0'00"719  
 5. RAIKKONEN    McLaren Mercedes  M   1'12"781    + 0'00"793  
 6. KLIEN        RedBull Cosworth  M   1'12"889    + 0'00"901  
 7. M.SCHUMACHER Ferrari           B   1'12"976    + 0'00"988  
 8. TRULLI       Toyota            M   1'13"041    + 0'01"053  
 9. MASSA        Sauber Petronas   M   1'13"151    + 0'01"163  
10. BARRICHELLO  Ferrari           B   1'13"183    + 0'01"195 


...........................................................................................................................

2005 09. 24. BRAZIL GP - negyedik szabadedzés

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes  M   1'11"929  215.663 Km/h  
 2. ALONSO       Renault           M   1'12"110    + 0'00"181  
 3. BUTTON       BAR Honda         M   1'12"148    + 0'00"219  
 4. FISICHELLA   Renault           M   1'12"158    + 0'00"229  
 5. MONTOYA      McLaren Mercedes  M   1'12"292    + 0'00"363  
 6. BARRICHELLO  Ferrari           B   1'12"382    + 0'00"453  
 7. M.SCHUMACHER Ferrari           B   1'12"453    + 0'00"524  
 8. R.SCHUMACHER Toyota            M   1'12"509    + 0'00"580  
 9. PIZZONIA     Williams BMW      M   1'12"752    + 0'00"823  
10. MASSA        Sauber Petronas   M   1'12"799    + 0'00"870 


...........................................................................................................................

2005 09. 24. BRAZIL GP - harmadik szabadedzés

 1. ALONSO       Renault           M   1'12"738  213.264 Km/h  
 2. FISICHELLA   Renault           M   1'12"789    + 0'00"051  
 3. MONTOYA      McLaren Mercedes  M   1'13"050    + 0'00"312  
 4. RAIKKONEN    McLaren Mercedes  M   1'13"088    + 0'00"350  
 5. BUTTON       BAR Honda         M   1'13"186    + 0'00"448  
 6. BARRICHELLO  Ferrari           B   1'13"529    + 0'00"791  
 7. PIZZONIA     Williams BMW      M   1'13"795    + 0'01"057  
 8. TRULLI       Toyota            M   1'13"869    + 0'01"131  
 9. R.SCHUMACHER Toyota            M   1'13"908    + 0'01"170  
10. M.SCHUMACHER Ferrari           B   1'13"952    + 0'01"214


...........................................................................................................................

2005 09. 24. Nyilatkozat a második szabadedzés után

Kimi: " Rendben végrahajtottuk a mára tervezett programunkat, ez jó kezdés a hétvégére.
A pálya tulajdonképpen kezdésnek elég piszkos volt, így az első szakaszban nem is mentem keményen. Még dolgoznunk kell, hogy megtaláljuk a tökéletes beállítást, de bizakodó vagyok, hogy holnap lenyűgöző teljesítményt nyújtunk a két szabadedzésen. A csapatnál mindenki fontos pontokkal akarja elhagyni Brazíliát, és kemyényen dolgozunk rajta hogy ez így legyen. "


...........................................................................................................................

2005 09. 24. BRAZIL GP - második szabadedzés

  
              
 1. WURZ         McLaren Mercedes  M   1'12"083  215.202 Km/h  
 2. MONTOYA      McLaren Mercedes  M   1'12"694    + 0'00"611  
 3. ZONTA        Toyota            M   1'12"706    + 0'00"623  
 4. MASSA        Sauber Petronas   M   1'12"710    + 0'00"627  
 5. BARRICHELLO  Ferrari           B   1'13"088    + 0'01"005  
 6. RAIKKONEN    McLaren Mercedes  M   1'13"172    + 0'01"089  
 7. VILLENEUVE   Sauber Petronas   M   1'13"202    + 0'01"119  
 8. M.SCHUMACHER Ferrari           B   1'13"205    + 0'01"122  
 9. TRULLI       Toyota            M   1'13"493    + 0'01"410  
10. FISICHELLA   Renault           M   1'13"518    + 0'01"435 


...........................................................................................................................

2005 09. 23. BRAZIL GP - első szabadedzés

 

 1. WURZ         McLaren Mercedes     1'11"701  216.348 Km/h  
 2. SATO         BAR Honda            1'12"738    + 0'01"037  
 3. ALONSO       Renault              1'12"782    + 0'01"081  
 4. BUTTON       BAR Honda            1'12"918    + 0'01"217  
 5. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'13"065    + 0'01"364  
 6. FISICHELLA   Renault              1'13"094    + 0'01"393  
 7. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'13"256    + 0'01"555  
 8. PIZZONIA     Williams BMW         1'13"427    + 0'01"726  
 9. WEBBER       Williams BMW         1'13"509    + 0'01"808  
10. ZONTA        Toyota               1'13"573    + 0'01"872  


...........................................................................................................................

2005 09. 21. Gerhard Berger: " Meg kell hajolni Kimi tehetsége előtt !! "

Berger: " Szerintem Kimi baromira jó pilóta. Egy valódi "gyilkos" típus, és az ilyet én nagyon szeretem. Montoya pedig véleményem szerint nem ilyen. Nem mondom hogy nem gyors versenyző, ellenkezőleg. Azonban többször hibázik mint Kimi és sajnos nem hozza ki mindig a legjobbat egy adott versenyszituációból. Valószínűleg soha nem lesz elsőszámú pilóta, hanem örök második marad.
Ő nem az a "gyilkos" fajta.

Azt gondolom, Kimit nagyon magasan kell értékelni, meg kell hajolni a tehetsége előtt. Egy olyan srácnak mint ő, évente simán kéne kapnia 20 millió dollárt. "


...........................................................................................................................

2005 09. 20. Csak győzhetünk

Kimi: " Három hátralévő futammal csak a győzelem jöhet szóba számomra Brazíliában.
Keményen fogom nyomni a gázt, hogy a maximum pontot gyűjtsem be a magam és a csapatom számára. Nagyon fontos lesz a rajtrács elejére kell kvalifikálódni, minél hátrébbról indulunk, annál lassabban lehet előre kerülni. Sokat lehet előzni Interlagosban, leginkább az első kanyarban, így itt mindíg izgalmas versenyt lehet látni. A pálya kicsit hepehupás, ami vibrációt okoz a kocsiban, állandóan 100%-osan kell fókuszálni, ahogy ezek rezegtetik az autót. A fékezési stabilitás kulcsfontosságú itt, mivel sok helyen a kanyar bejáratában fékezünk, és ez az egyik azok közül a dolgok közül amit az MP4-20 nagyon jól tud kezelni. "


...........................................................................................................................

2005 09. 18. Alain Prost: Kimi az erkölcsi győztes

A Forma1 négyszeres világbajnoka elmondta, hogy szerinte Fernandótól már nem lehet idén elvenni a bajnoki címet, a bajnokság erkölcsi győztesének azonban mégis Kimit tartja.

Prost: " Alonso számára a bajnokság megnyerése még csak a kezdet, előtte áll a jövő. A világbajnoki cím tovább fogja őt erősíteni. A 2005-ös szezon erkölcsi győztesének azonban Kimit tartom. Egyértelműen mindenkinél gyorsabb volt az egész szezonban, de a szabályok és az autója megbízhatatlansága miatt szerencsétlen volt. Mindennél világosabb, hogy ez a két pilóta a jövőben mindíg a leggyorsabb autókban fog ülni. Az egyik latino, a másik északi, de kevés különbség van a versenyhez való hozzáállásukban. Mindketten komolyak, nyugodtak, megfelelően koncentrálnak, és profik. Kívülről nincs köztük nagy különbség, ellenkezőleg, nagyon hasonlítanak egymásra. "


...........................................................................................................................

2005 09. 14. Kötelező PR rendezvények ...

A McLaren Mercedes Partnerei mindig kitalálnak valami PR rendezvényt a csapatnak, melyen értelemszerűen a pilóták is részt vesznek. Nem votl ez most sem másképp, a TAG Heuer rendezvényén vettek részt a pilóták. Kimi Zürichben tartózkodott, ahol részt vett egy helyi Go-Kart rendezvényen, illetve az Ex-F1-es pilóta, Marc Surrrel találkozott.

Kimi kapott egy TAG Heuer márkájú Go-Kartot és teljesített vele tíz kört, sőt, új körrekordot is felállított a pályán a többiek örömére, hogy legyen mit megdönteniük. :))

A TAG Heuer legjobb értékesítői, viszonteladói is részt vettek később egy versenyen, melyet Kimi egy zászlójelzéssel indított el. A győztesek később szinték tőle vehették át a megérdemelt TAG Heuer ajándékokat.


...........................................................................................................................

2005 09. 11. Nyilatkozat a Belga Nagydíj után

Kimi: " Amikor a biztonsági autó bejött, megálltunk gumit cserélni, tehát Ralph jóval könnyebbé vált mivel ő nem állt meg, tehát nem erőltettem az elején mert a gumik rossz állapotban voltak, így hát a gumikra kellett vigyáznom, és végül amikor kezdett a pálya felszáradni, akkor a gumik jók lettek és sikeresen mehettem előre és nagyon gyorsan utolértem a többieket. A csapat számára - bármi is történjék az utolsó körökben - megérdemeltük az első és második helyet, és tökéletes volt a verseny a csapat számára, de nagyon szerencsétlen helyzet alakult ki, én azonban elégedett voltam a kocsival és nagyon örültem az egésznek, de sajnálom hogy nem állhatott két kocsink a dobogóra. Úgy döntöttünk, hogy egymással (Juan ) nem akarunk igazán versenyezni, mert nincs túlságosan értelme, húzzunk el a többiektől , aztán meglátjuk milyen lesz a verseny végén. Különböző módon vezettünk, különböző beállításokon mentünk, így kialakult közöttünk egy kis különbség a verseny végére.

Ha a Renault-k állandóan mögöttünk végeznek, nem tudjuk őket befogni többé, de harcolni fogunk addig ameddig csak lehetséges, és megteszünk csapatként mindent, hogy pontokat gyűjtsünk a csapat számára. Nagyon szerencsétlenek vagyunk, mert tökéletes versenyünk volt és minden jól ment. Nem kellett kockáztatnunk semmit, és ekkor ilyen szerencsétlen dolog történik, ami nagyon sok pontot vesz el tőlünk. De ez az autóverseny és meg kell próbálnunk még jobbak lenni a következő futamon. "

...........................................................................................................................

2005 09. 11. Kimi megnyerte a Belga GP-t!

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes        0'00"000                
 2. ALONSO       Renault                 0'37"000    + 0'37"000  
 3. BUTTON       BAR Honda               0'48"000    + 0'48"000  
 4. WEBBER       Williams BMW            1'27"000    + 1'27"000  
 5. BARRICHELLO  Ferrari                 1'34"000    + 1'34"000  
 6. VILLENEUVE   Sauber Petronas         1'40"000    + 1'40"000  
 7. R.SCHUMACHER Toyota                  1'44"000    + 1'44"000  
 8. MONTEIRO     Jordan Toyota           1 lap(s)                
 9. KLIEN        RedBull Cosworth        1 lap(s)                
10. MASSA        Sauber Petronas         1 lap(s)  



...........................................................................................................................

2005 09. 10. SPA - Időmérő edzés

Az időmérő edzést Montoya nyerte, minimális különbséggel Kimi elől elhappolta az első rajtkockát, Kimi így a második helyről indulhat a holnapi Belga Nagydíjon.

 

 1. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'46"391  236.050 Km/h  
 2. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'46"440    + 0'00"049  
 3. FISICHELLA   Renault              1'46"497    + 0'00"106  
 4. TRULLI       Toyota               1'46"596    + 0'00"205  
 5. ALONSO       Renault              1'46"760    + 0'00"369  
 6. R.SCHUMACHER Toyota               1'47"401    + 0'01"010  
 7. M.SCHUMACHER Ferrari              1'47"476    + 0'01"085  
 8. MASSA        Sauber Petronas      1'47"867    + 0'01"476  
 9. BUTTON       BAR Honda            1'47"978    + 0'01"587  
10. WEBBER       Williams BMW         1'48"071    + 0'01"680  



...........................................................................................................................

2005 09. 10. SPA - negyedik szabadedzés

Kimi riválisa elcsípte az első rajtkockát a negyedik szabadedzésen, Kimi ezúttal a második.

 

 1. ALONSO       Renault              1'46"307  236.237 Km/h  
 2. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'46"641    + 0'00"334  
 3. TRULLI       Toyota               1'46"681    + 0'00"374  
 4. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'46"858    + 0'00"551  
 5. FISICHELLA   Renault              1'47"049    + 0'00"742  
 6. R.SCHUMACHER Toyota               1'47"054    + 0'00"747  
 7. BUTTON       BAR Honda            1'47"419    + 0'01"112  
 8. SATO         BAR Honda            1'47"507    + 0'01"200  
 9. M.SCHUMACHER Ferrari              1'47"773    + 0'01"466  
10. BARRICHELLO  Ferrari              1'47"991    + 0'01"684  



...........................................................................................................................

2005 09. 10. SPA - harmadik szabadedzés

Kimi továbbra is vezeti az edzéseket :)

 

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'48"125  232.265 Km/h  
 2. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'48"516    + 0'00"391  
 3. FISICHELLA   Renault              1'48"883    + 0'00"758  
 4. ALONSO       Renault              1'49"286    + 0'01"161  
 5. M.SCHUMACHER Ferrari              1'49"520    + 0'01"395  
 6. BUTTON       BAR Honda            1'49"780    + 0'01"655  
 7. WEBBER       Williams BMW         1'50"066    + 0'01"941  
 8. COULTHARD    RedBull Cosworth     1'50"139    + 0'02"014  
 9. R.SCHUMACHER Toyota               1'50"403    + 0'02"278  
10. PIZZONIA     Williams BMW         1'50"449    + 0'02"324  



...........................................................................................................................

2005 09. 09. Nyilatkozat a második szabadedzés után

Kimi: " Futottam egy jó kört az első edzés végén, de a kondíciók a száraz pályán nem voltak ideálisak.
A kocsi jól viselkedett, most várnunk kell, hogy meglássuk milyen lesz holnap az idő. Én imádom Spa-t és ez egy nagyon fontos hétvége számomra és a csapat számára, és továbbra is arra fókuszálunk, hogy megnyerjük a versenyt - legyen akár száraz vagy nedves a pálya."

...........................................................................................................................

2005 09. 09. SPA - Első szabadedzés

Kimi hozta a formáját :))

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'48"244  232.009 Km/h  
 2. WURZ         McLaren Mercedes     1'48"255    + 0'00"011  
 3. FISICHELLA   Renault              1'48"709    + 0'00"465  
 4. ZONTA        Toyota               1'49"454    + 0'01"210  
 5. WEBBER       Williams BMW         1'49"719    + 0'01"475  
 6. BUTTON       BAR Honda            1'49"910    + 0'01"666  
 7. TRULLI       Toyota               1'50"550    + 0'02"306  
 8. M.SCHUMACHER Ferrari              1'50"610    + 0'02"366  
 9. R.SCHUMACHER Toyota               1'50"891    + 0'02"647  
10. LIUZZI       RedBull Cosworth     1'50"935    + 0'02"691  



...........................................................................................................................

2005 09. 08. Sajtó konferencia

 

Kimi, tavaly megnyerted itt a futamot, 2002-ben szintén az első sorban voltál, magabiztosnak érzed most magad ?

Kimi: " Azt hiszem igen, nagyon szeretem ezt a pályát, a kocsi nagyon jól megy itt, azt hiszem ez a pálya jobban fekszik a kocsinknak mint akármelyik másik. "

Találtatok valamit a gumival kapcsolatban a múlt héten? Biztos vagy benne, hogy nem fog megint előfordulni ?

Kimi: " Nem tudom igazán, nem nagyon beszéltem a csapattal a verseny óta, de azt hiszem ez egy egyedi eset volt. Nem aggódok a gumik miatt. Ugyanazzal a gumival megyünk mint bármely másik csapat, majdnem,, azt hiszem, nem tudom még a pontos okát."

Még mindig gondolsz a világbajnokságra, vagy már feladtad?

Kimi: " Nem adtuk fel, de mindenki tudja hogy nem lesz könnyű a Renault hibái nélkül. Ha megnyerjük a hátralévő futamokat akkor se. A legjobbat fogom tenni, amit csak tehetek. Megyünk versenyről versenyre, próbálunk nyerni, és meglátjuk mi lesz az év végén. "

Ha a normális életbe olyan autód lenne ami ötször robban le egy évben, azzal mit csinálnál?

Kimi: " Tudom, kicsit szerencsétlenek voltunk néhány versenyen, de ez még mindíg egy nagyon jó autó, nagyon gyors, csak a megbízhatósági problémákkal kell megbírkóznunk és 100%-ig biztos vagyok benne, hogy meg fogjuk találni a megoldást, és jövőre ismét nagyon erősek leszünk.
Csalódottság, hogy a szezon nem úgy alakult ahogy reméltük, de ez az autóverseny. "

Kimi, kérdezhetek a Monzai manőveredről, mert Alonso nem ért veled egyet abban az előzésben. És mit gondolszl, a Renault már tesztelt erre a Nagydíjra?

Kimi: " Nem tudom, hogy teszteltek-e vagy sem. Az előzésről szeretne tudni ? Egyenesen mentem, de verseny után megnéztem a lassításban is, és láttam, hogy Fernando nem a megfelelő módon ment át a kanyaron, így el tudtam volna menni mellette, csak mentem tovább és csak nem hagytam hogy ellógjon, de a szabályok ugy szólnak, hogy engedd el ilyenkor az autót, szóval ez rendben is volt.
Úgyhogy elémkerült ismét és én leelőztem. Ez a versenyzés. "

Fernando és Kimi, egy kicsit a személyes kapcsolatotokról. Tudjuk, hogy régen a versenyzők akik küzdöttek a bajnoki címért, jól kijöttek egymással, stb, mikor volt utoljára hogy beszéltetek egymással - esetleg ketten egy szobában - vagy beszéltetek már korábban is? Van bennetek valami közös?

Fernando: " Mindig én válaszolok először... Azt hiszem tudják, Kiminek és nekem mindig jó volt a kapcsolatunk, nagyon tiszteljük egymást. Versenyeztünk Go-Kartban néhányszor, de különböző kategóriákban, mivel Kimi azt hiszem egy évvel idősebb mint én, és utoljára azt hiszem amikor erről beszélgettünk, az már valószínűleg elég régen volt, amikor együtt voltunk egy szobában, de mindíg köszönünk egymásnak és azt hiszem , nagyon tiszteljük egymást. Én nagyon boldog vagyok, hogy Kimivel harcolhatok idén. "

Kimi: " Azt hiszem Fernando már mindent elmondott. Bizonyára egy Go-Kart versenyen találkoztunk először, de ez ugyanolyan mindkettőnk számára, nem tudunk sokat egymásról, a versenyzéstől eltekintve, jó a kapcsolat közöttünk, és ennek így kell lennie. Nem a legközelebbi barátok vagyunk, de nagyon tiszteljük a másikat, ami a legfontosabb. "

:))


...........................................................................................................................

2005 09. 08. Kimi egy köre Spa Francorchampsban

Kimi: " Áthajtunk a Spá-i rövid célegyenesen ahol elérjük a 280km/h-ás sebességet hatodik fokozatban, majd elérjük a La Source hajtűkanyart. A szűk jobbos kanyart kb 56km/h-val vesszük be.
A La Sourceból kijövet gyorsítunk lefelé egészen 290km/h-ás sebességig hetedik fokozatban és elérjük az Eau Rouge-t. Itt először egy balos, aztán egy jobbos majd egy újabb balos következik, melyet szintén 290km/h-val teljesítünk hetedik fokozatban. Nagyon fontos megtartani a sebességet az Eau Rouge-ban, mert ez vezet rá a pálya leggyorsabb részére, a Kemmel egyenesre, ahol elérjük a 330km/h-át. Aztán keményet fékezünk a jobbos Les Combes kanyarnál, amit 140km/h-val veszünk harmadikban. Aztán a bal-jobbos Malmedy sikán következik, melyet 177km/h-val teljesítünk.
Gázadást követően elérjük a 265km/h-át és a Rivage hajtűkanyarba érkezünk. Lefékezünk egészen 112km/h-ra és másodikban teljesítjük ezt a kanyart. A Rivage-ból kifelé ismét gázt adunk, elérjük a következő balost, melyet 160km/h-val veszünk, majd egy rövid egyenes következik, ami a Pouhon kanyarhoz visz. Ebbe a kanyarba 215km/h-ás sebessággel érkezünk negyedik fokozatban, aztán a kanyaron át növeljük a sebességet 272km/h-ig. Itt érkezünk a jobbos-balos Fagnes sikánhoz, melybe 140km/h-val hajtunk be harmadikban, aztán lassan növeljük a sebességet a kanyar második részéig 170km/h-ra. A rövid egyenes szakaszon felgyorsítunk 250km/h-ra, majd óvatosan fékezünk a dupla-jobbos Stavelot kanyarnál. A lefelé ívelő kanyart harmadikban vesszük kb 150km/h-ás sebsséggel, aztán kigyorsítunk és 240km/h-val bevesszük a kanyar kijáratát. Ez visz a hosszú balos Blanchimont kanyarba. Kapcsolgatjuk fel a fokozatokat és elérjük a 305km/h-ás sebességet hetedikben, majd kemény fékezést követően megérkezünk a buszmegálló kanyarhoz, amit ismét módosítottak, ez először jobbra, majd balra dobja az autót. Kifelé jövet gázt adunk és megérkezünk a célegyenesbe, ahol ismét megkezdhetjük a körünket. "

...........................................................................................................................

2005 09. 08. Nyilatkozat a Belga futamról

Kimi: " A pilóták bajnoksága még mindig kihívás számomra, ahogy látni lehetett ezt már korábban a szezonban, fogalmunk sincs mi fog történni, de minden nyitott még. Még négy versenyt lehet nyerni idén és ezzel negyven pontot lehet gyűjteni, úgyhogy keményen fogok küzdeni a csapattal minden hétvégén. Spa a legjobb pálya amin versenyzünk, rengeteg kihívással, fantasztikus tereppel, elnyújtott kanyarokkal, szűk kanyarokkal és természetesen az Eau Rouge-al. Itt nyomni kell keményen és élen kell autózni ahhoz, hogy gyors kört lehessen menni. "

...........................................................................................................................

2005 09. 07. Szerencse?? Balszerencse??

Kimi az olasz nagydíjat követően, sajnos szinte már csak a szerencséjében bízhat, mivel vetéjtársa, Alonso az Olasz Nagydíjat követően már 27 ponttal előzi meg Őt a bajnokságban. Négy futam van hátra, lássuk be, ezt nagyon nehéz behozni.

Kimi: " Legfőbb célom az, hogy a hétvégi Belga Nagydíjat megnyerjem, és a további összes futamot az élen fejezzem be, hiszen eközben bármi megtörténhet Alonsoval is. Nem hiszem, hogy vége lenne addig, míg egy kis esélyem van. Talán Alonsonak lesz néhány rossz versenye, és talán néha az én oldalamra áll majd a szerencse. Már olyan régóta a szerencséről beszélünk. Meg kell teremtenünk
a csapaton belül a saját szerencsénket azzal, hogy keményen dolgozunk, és egy megbízható autót építünk. Tudjuk, hogy az autónk gyors, így már csak a megbízhatóságra kell odafigyelnünk. "

A Ferrari pletykáról:


Kimi: " Mindig is voltak találgatások a Ferrarival és velem kapcsolatban, mióta csak megérkeztem a Formula-1-be. Most az évad egy olyan pontjához értünk, mikor mindenki azon kezd el spekulálni, ki hova fog tartani a jövő évben, és ezekben a híresztelésekben soha nincsen semmi új. Szerződésem van a McLarennel, jól érzem magam velük, és soha nem tárgyaltam a Ferrarival–ez van! "

GOO KIMI !!!

...........................................................................................................................

2005 09. 06. Kimi autólya rosszul volt beállítva

Ron Dennis: " Nem volt teljesen tökéletes a balansz. Ez egy teljesen akut probléma volt, azonban elegendő ahhoz, hogy túlterhelje az abroncsokat. Kimi rádión közölte velünk, hogy vibrációt érzékelt, és mi is láttuk, hogy leszakadt egy réteg a gumiról. Jól tudtuk, ha kiesik a versenyből, semmi esélyünk nem lesz már arra, hogy megnyerje az idei bajnokságot.
Gyors számolásba kezdtünk, és kiderítettük, hogy a negyedik helyre is feljöhet a másodikkal ellentétben, ahol a meghibásodása nélkül végezhetett volna. Remek stratégiát vitt véghez a csapat azzal, hogy egy kiállást kalkuláltunk neki, azonban egy kicsit túlterheltük a kerekeket. "

...........................................................................................................................

2005 09. 04. Kimi érthetően csalódott :(

Kimi: " Nagyon csalódott vagyok a mai nap után, amely sokkal jobban is végződhetett volna. A motorcsere miatt csak a 11. helyről rajtolhattam, és a gumiprobléma miatti extra kiállás miatt nem tudtam kihasználni az egy tankolásos stratégia előnyeit. A hajrában aztán meg is pördültem egyszer, miután túl keményen mentem rá egy kerékvetőre, de ez már nem sokban befolyásolta a végeredményt. Az elejétől a végéig keményen küzdöttem, az autó sebessége pedig még sok benzinnel is csodálatos volt. Kár, hogy az eredmény nem tükrözi a teljesítményünket. Bár a világbajnoki reményeim nem túl fényesek, folytatom a harcot. "

...........................................................................................................................

2005 09. 04. Monzai futam végeredménye

Kimi a tizenegyedik helyről indult, sokáig azonban nem tudott előrekeveredni a mezőnyben, mivel
- mint később kiderült - egy kiállásos taktikát alkalmaztak nála, és emiatt sok benzinnel indult.
Az első kiállás után azonban, a verseny felénél reális esélye volt, hogy a futam végén elsőként lássa meg a kockás zászlót. De a balszerencse sajnos ezúttal sem kerülte el, bal hátsó abroncsa felmondta a szolgálatot és így be kellett jönnie a boxba kerékcserére, így sok időt vesztett és végül csak a negyedik helyet tudta megszerezni.

Végeredmény:

 1. MONTOYA      McLaren Mercedes        0'00"000                
 2. ALONSO       Renault                 0'03"000    + 0'03"000  
 3. FISICHELLA   Renault                 0'19"000    + 0'19"000  
 4. RAIKKONEN    McLaren Mercedes        0'22"000    + 0'22"000  
 5. TRULLI       Toyota                  0'34"000    + 0'34"000  
 6. R.SCHUMACHER Toyota                  0'45"000    + 0'45"000  
 7. PIZZONIA     Williams BMW            0'46"000    + 0'46"000  
 8. BUTTON       BAR Honda               0'59"000    + 0'59"000  
 9. MASSA        Sauber Petronas         1'10"000    + 1'10"000 

 

...........................................................................................................................

2005 09. 03. Nyilatkozat az időmérő után


Kimi: " Nem túl szerencsés a hétvége, de gyorsak voltunk amennyire lehetett és a kocsi is jó, sajnos a motor lerobbant pontosan az utolsó kiállásnál a bemelegítés során, de a tőlem telhető legjobbat tettem, a tizenegyedik helyről indulok és a sebességünk jó, jó a taktikánk, tehát meglátjuk hogy hol végzünk majd, de kemény verseny lesz. Természetesen nagyon sokszor fordult ez elő a bajnokság során, dehát nincs amin módosíthatnék, mindenki nagyon keményen, és a tőle telhető legjobban dolgozik, tehát remélem hogy meg tudjuk oldani a problémákat és azok nem lesznek többé jelen, de nem könnyítik meg az életünket az biztos. A kocsi elég gyors mint a mult heti próbákon is, jó lehetőségem van arra, hogy tudjak előzni, elég sok lehetőség van rá a pályán, nagyon szoros lesz az első kanyar és a startnál semmiképpen nem tökéletes a helyem. Azt hiszem jó sebességgel tudunk majd haladni és meglátjuk mi történik majd a versenyben, de mindenesetre nehéz lesz. Nagyon sok dolog történhet egy ilyen versenyben, csak a tőlünk telhető legjobbat kell produkálnunk és erőltetni kell amennyire csak tőlem telik, hiszen nincs vesztenivalónk ebben az értelemben, így meglehetősen könnyű a feladatom és könnyű verseny lesz mert egyszerűen a lehető leggyorsabban kell menni és ennyi.

...........................................................................................................................

2005 09. 03. Monza : Időmérő

Bár Kimi megnyerte az időmérőt, holnap csak a 11.-ik rajtkockából indulhat, mivel elővigyázatosságból motort cseréltek autójában.

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'20"891  257.814 Km/h  
 2. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'21"055    + 0'00"164  
 3. ALONSO       Renault              1'21"307    + 0'00"416  
 4. BUTTON       BAR Honda            1'21"328    + 0'00"437  
 5. SATO         BAR Honda            1'21"481    + 0'00"590  
 6. TRULLI       Toyota               1'21"767    + 0'00"876  
 7. M.SCHUMACHER Ferrari              1'21"781    + 0'00"890  
 8. BARRICHELLO  Ferrari              1'21"938    + 0'01"047  
 9. FISICHELLA   Renault              1'22"055    + 0'01"164  
10. R.SCHUMACHER Toyota               1'22"281    + 0'01"390  

Go KIMI!!


...........................................................................................................................

2005 09. 03. Monza : negyedik szabadedzés! :))

Így kell ezt :)

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'20"916  257.734 Km/h  
 2. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'21"318    + 0'00"402  
 3. SATO         BAR Honda            1'21"399    + 0'00"483  
 4. ALONSO       Renault              1'21"548    + 0'00"632  
 5. TRULLI       Toyota               1'21"884    + 0'00"968  
 6. FISICHELLA   Renault              1'21"951    + 0'01"035  
 7. WEBBER       Williams BMW         1'22"066    + 0'01"150  
 8. COULTHARD    RedBull Cosworth     1'22"291    + 0'01"375  
 9. KLIEN        RedBull Cosworth     1'22"345    + 0'01"429  
10. M.SCHUMACHER Ferrari              1'22"395    + 0'01"479  


...........................................................................................................................

2005 09. 03. Monza : harmadik szabadedzés! :))

Eddig jó :)

 1. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'22"415  253.046 Km/h  
 2. M.SCHUMACHER Ferrari              1'22"550    + 0'00"135  
 3. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'22"676    + 0'00"261  
 4. ALONSO       Renault              1'22"867    + 0'00"452  
 5. FISICHELLA   Renault              1'22"900    + 0'00"485  
 6. WEBBER       Williams BMW         1'23"162    + 0'00"747  
 7. SATO         BAR Honda            1'23"257    + 0'00"842  
 8. BUTTON       BAR Honda            1'23"875    + 0'01"460  
 9. R.SCHUMACHER Toyota               1'23"898    + 0'01"483  
10. BARRICHELLO  Ferrari              1'23"942    + 0'01"527  


...........................................................................................................................

2005 09. 02. Pénteki nyilatkozat II.


Kimi: " Remek lenne, ha az utolsó öt versenyt meg tudnánk nyerni, azonban nagyon nehéz lesz.
A lehető legjobb tudásunkat kell nyújtanunk, és együtt, mindenki segítségével megpróbálni minél több versenyt megnyerni, ám majd meglátjuk mi lesz. Nagyon szoros lesz, afelől semmi kétségem.
Minden attól függ, miként teljesít a Renault, hiszen az sorsdöntő lehet, persze nekünk is jól kell versenyeznünk. Nem aggódom más dolgok miatt, hiszen versenyről versenyre készülök.
Már jó ideje el lehet mondani rólunk, hogy nincsen mit vesztenünk, így a szezon hátralévő versenyein is mindent beleadunk majd, és kockáztatni fogunk. Nagyon nehéz bármit is mondani az első nap után,
ám a korábbi tesztjeink bizonyították, hogy jó formában leszünk, így minden jól alakulhat.
Bízom benne, hogy minden jól megy majd, ám még nem tudom, hogy az abroncsok miként fognak teljesíteni. ”

...........................................................................................................................

2005 09. 02. Pénteki nyilatkozat


Kimi: "Ez eredményes első edzésnap volt, a köridők jól és következetesen alakultak.
Még van mit finomítani a beállításokon, mert ezen a kis leszorító erőt igénylő pályán
különösen fontos a tökéletes balansz. Építhetünk a múlt heti teszten elért eredményeinkre, remélhetőleg a hétvége további részében is ütőképesek maradunk."

...........................................................................................................................

2005 09. 02. Monza : második szabadedzés!

 1. ZONTA        Toyota               1'20"503  259.056 Km/h  
 2. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'21"547    + 0'01"044  
 3. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'21"738    + 0'01"235  
 4. DE LA ROSA   McLaren Mercedes     1'21"890    + 0'01"387  
 5. WEBBER       Williams BMW         1'22"062    + 0'01"559  
 6. HEIDFELD     Williams BMW         1'22"125    + 0'01"622  
 7. LIUZZI       RedBull Cosworth     1'22"244    + 0'01"741  
 8. TRULLI       Toyota               1'22"288    + 0'01"785  
 9. FISICHELLA   Renault              1'22"450    + 0'01"947  
10. ALONSO       Renault              1'22"588    + 0'02"085 


...........................................................................................................................

2005 09. 02. Egy napon Formula-1-es világbajnok leszek!

Kimi: "A pályafutásom során végig a legjobb autóval szeretnék versenyezni. Ez jelenleg a McLaren-Mercedes alakulatánál valósul meg, itt vannak barátaim és nagyon gyors autóm."

Habár örök hűséget sem kíván fogadni az Ezüstnyilaknak, a Ferrari ajánlata számára "egyáltalán nem téma. Nincsen semmiféle szerződés sem." A Ferrari csapatvezetője, Jean Todt nagy valószínűséggel nem örül ennek a kijelentésnek. "Kimi igazi őstehetség. Ha Michael valamikor visszavonul, akkor őt választanám."

Räikkönen a folyamatos spekulációk ellenére is meg akarja tartani édesanyjának tett ígéretét: "Egy napon Formula-1-es világbajnok leszek." – minden más másodrendű.

forrás: formula.hu
...........................................................................................................................

2005 09. 02. Alakul az a Monzai hétvége :)) - első szabadedzés!

 

 1  DE LA ROSA   McLaren Mercedes     1'20"272  259.802 Km/h  
 2  WEBBER       Williams BMW         1'21"828    + 0'01"556  
 3. RAIKKONEN    McLaren Mercedes     1'21"853    + 0'01"581  
 4. MONTOYA      McLaren Mercedes     1'22"088    + 0'01"816  
 5. HEIDFELD     Williams BMW         1'22"344    + 0'02"072  
 6. ZONTA        Toyota               1'22"531    + 0'02"259  
 7. SATO         BAR Honda            1'22"588    + 0'02"316  
 8. M.SCHUMACHER Ferrari              1'23"755    + 0'03"483  
 9. COULTHARD    RedBull Cosworth     1'24"014    + 0'03"742  
10. LIUZZI       RedBull Cosworth     1'24"188    + 0'03"916 


...........................................................................................................................

 

 

 

 

 


...........................................................................................................................